AMA - Specjalista Public Relations, przy okazji przedsiębiorca ;)
Wokół zagadnienia public relations narosło wiele mitów, półprawd oraz ordynarnych kłamstw przez co branża jaki się w Polsce jako niezrozumiała, nieuczciwa i nieetyczna. W rzeczywistości PR-owcy posługują się przejrzystymi zasadami i kodeksami etycznymi. Chętnie odpowiem na pytania, żeby...
Bryndall z- #
- #
- #
- #
- 34
Komentarze (34)
najlepsze
Chodzi mi tutaj o strategię
Większość ludzi po otrzymaniu ulotki patrzy na nią niecałe 15 sekund i w tym czasie albo się zainteresuje, albo ulotka trafi do kosza. Co szybciej przykuje uwagę, ładna grafika i prosty komunikat, czy konkretny wywód? Niestety reprezentujesz zdecydowaną mniejszość społeczeństwa,
1. Jakie branżowe lektury byś polecił, które oceniasz za bardzo wartościowe?
Mogą być angielskie, tylko proszę bez poradników motywacyjnych ;)
2. W jaki sposób starasz się być na bieżąco w swojej branży, tj. co śledzisz, czy i z czego się doszkalasz?
3. Jakie jest Twoje podejście do networkingu, czy też znajomości traktujesz w bardziej naturalny sposób?
4. Masz kilka dobrych rad dla wykopowiczów w materii personal brandingu? :)
Od czego
2. Mógłbyś opisać swoją drogę zawodową?
3. Jakieś rady dla osób, które chciałyby zajmować się PR-em?
2) Najpierw dziennikarstwo na UWr, już na studiach zacząłem współpracować z różnymi redakcjami, później okazało się, że z tego utrzymać się nie da. Na szczęście w Polsce zaczął się wtedy pojawiać nieśmiało PR, więc wyjechałem do Finlandii żeby zarobić trochę pieniędzy, wróciłem do kraju i założyłem własną
2. Jak wygladaja zarobki w branzy PR w Polsce.
3. Najczestsze rodzaje zlecen.
4. Jak wygladaja kwalifikacje typowego specjalisty PR w Polsce.
5. Czy w Polsce wcviaz obowiazuje model Transitional dla PR, czy mozna juz pracowac wg Amerykanskich lub Europejskich modeli?
1) Specjalizuję się w CSR i PR dla branży turystycznej.
2) Na początku jest ciężko, jako młody adept nie można liczyć na więcej niż 1200-1500 złotych netto.Po kilku latach, jeśli ktoś się sprawdza można liczyć na dobre pieniądze, od 4 do 7 tysięcy złotych, na wysokich stanowiskach nawet kilkadziesiąt tysięcy.
Jeśli ktoś by mi kazał obstawić średnie zarobki, to stawiam na 3,5-4 tysiące.
3) Wprowadzanie nowego produktu lub usługi na
@Bryndall:
1. ktora z polskich partii politycznych ma najlepszy PR?
2. zajmujesz sie PRem czysto internetowym? (mam tu na mysli sytuacje w ktorej trzeba promowac serwis ktory dziala tylko w necie).
3. twoja agencja byla zarejestrowana w raju podatkowym?
1) Zdecydowanie i bezkonkurencyjnie - PiS (zaskoczeni?).
Szczególnie opracowany mają internet, strona jest genialna (i dla wyborcy i dla dziennikarza), komunikacja na portalach społecznościowych jest na przyzwoitym poziomie, potrafią się zorganizować, tak że ich negatywny wizerunek na forach nieco się rozmywa i uwypukla zalety. W tradycyjnym gorzej, marny rzecznik prasowy i tragiczny "frontman", który ma żelazny elektorat, ale też
Wykształcenie nie ma wielkiego znaczenia, dziennikarstwo i filologia pomagają ze względu na duży kontakt z językiem w
1. Czy zajmujecie się budowanie świadomości marki (tak się to chyba nazywa)?
2. Czy przy ograniczonym budżecie jest możliwość zamówienia usługi ograniczonej do danej branży?
(np. chcemy żeby kojarzyli nas deweloperzy)
3. Jakiego typu działania podejmujecie w takiej sytuacji. Artykuły w prasie branżowej udające nie sponsorowane? :)
4. Ile trzeba wydać żeby to
1) Budowanie świadomości marki to podstawy działań wizerunkowych. Od tego się zaczyna i temu poświęca się najwięcej uwagi. Zagadnienie dosyć skomplikowane, ale każda większa agencja sobie z tym poradzi.
2) Można oczywiście pozycjonować firmę tylko w konkretnej grupie docelowej, ale nie jest to lekarstwo na ograniczony budżet. Wąskie, wyspecjalizowane grupy są dość trudnym obiektem, ponieważ znają się jak łyse konie i nie kupią wszystkiego. Do tego często trzeba zatrudnić dodatkowego