Latają, pierwsze kursy "w Polsce" skończyły się w kwietniu, poprzednio były organizowane w Stanach. Na maj/czerwiec mieliśmy już 46 pilotów gotowych do walki, do końca 2012 ma ich być 72. Pełnej gotowości bojowej nasza 48ka jeszcze nie osiągnęła, ale mówienie że nie latają to zwykły błąd.
Dlatego też uważam ze F-16 na nasze biedne lotniska nie jest najlepszym rozwiązaniem. Owszem był to bardzo dobry samolot z tych w przetargu jednakże został zaprojektowany dla bogatej ameryki, gdzie w USA mogą sobie pozwolić na drogie, równe jak stół lotniska i mogą mieć ich wiele. Polska kraj mały, potencjalnie bardzo zagrożony ze strony Rosji która te ledwie kilka polskich lotnisk zniszczy za pierwszym rzutem ...
@Barrrabucha: technicznie rzecz biorąc grunt że piloci cali - ze względu na trwające kilka lat szkolenie są cenniejsi niż trochę metalu, który w warunkach wojennych można produkować i produkować, podczas gdy pospieszne "produkowanie" pilotów może oznaczać przegranie wojny. Swoją drogą wyszkolenie zwykłego pilota f16 to koszt rzędu 2mln dolarów(w naszym wypadku jest to wliczone w umowę kupna tych samolotów)
Komentarze (66)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
na ostatnich zdjęciach widać, że kokpit został otwarty bez katapultacji
Latają, pierwsze kursy "w Polsce" skończyły się w kwietniu, poprzednio były organizowane w Stanach. Na maj/czerwiec mieliśmy już 46 pilotów gotowych do walki, do końca 2012 ma ich być 72. Pełnej gotowości bojowej nasza 48ka jeszcze nie osiągnęła, ale mówienie że nie latają to zwykły błąd.
Dlatego z jeszcze większym sentymentem wspominam
Te Tajwańskie jak najbardziej:
http://www.youtube.com/watch?v=wgUIm4YeM8Y
http://www.youtube.com/watch?v=pNk-ljy-diA
Na niemieckich autostradach też dawały rade:
http://www.youtube.com/watch?v=Qx7Meo7w-pY (0.45')
RSAF też potrafi:
http://www.youtube.com/watch?v=LsBrZqFKeNM
To bardzo dobry samolot. Najlepszy z tamtego przetargu.
W brzozowym lesie nie potrafia.