Witam,<br />Poniższą historię dodaję w nawiązaniu do jednego z dawnych wykopów mówiący o dziadostwie dla Polaków, oraz usługach firm Dell i Logitech. <br /><br />Od niecałych dwóch lat jestem posiadaczem laptopa asus, zakupiłem go ze względu o krążący mit o małej awaryjności oraz jak wtedy przypuszczałem, dobrej jakości serwis. Niestety w ostatnim czasie z laptopem zaczęło dziać się coś niedobrego, ekran nagle stawał się biały, migał oraz zaczęły wyświetlać się kolorowe pionowe paski. Chwila grzebania w internecie, i znalazłem prawdopodobnego winowajcę, którą jak przypuszczałem okazała się taśma matrycy. Ale skoro notebook był jeszcze na gwarancji, to niczym się nie przejmując zgłosiłem awarię, i tutaj popełniłem błąd.<br /><br />Po trzech dniach od wysłania notebooka do serwisu dostałe maila o treści:<br /><br /><p><i>Szanowni
Państwo,</i></p><i></i><p><i>notebook
przysłany do naprawy gwarancyjnej nosi ślady zalania cieczą. Roszczenie
gwarancyjne zostaje odrzucone a dalsza naprawa możliwa jest jedynie po
dokonaniu odpłatnej diagnozy i wyceny wymiany części, noszących ślady zalania.</i></p><i></i><p><i> </i><i><u>Nie
ma możliwości dokonania naprawy częściowej, tj. wskazania części mających
zostać wymienione. Tylko naprawa całościowa, zgodnie z wyceną jest uważana za
pełną naprawę gwarancyjną.</u></i>
</p><i></i><p><i> </i><i>Jeżeli
zdecydują się Państwo na diagnozę sprzętu, po jej dokonaniu przedstawimy
dokładny koszt naprawy i części, które należy wymienić.</i>
</p><i></i><p><i>Koszt
diagnozy to 123zł brutto w przypadku
odmowy późniejszej naprawy.</i></p><i></i><p><i> </i><i>Jeżeli
zdecydują się Państwo na naprawę, po jej zakończeniu sprzęt wyślemy za
pobraniem (49zł zwrot kosztów transportu +
koszt naprawy). Koszt naprawy zawiera koszt diagnozy.</i>
</p><i></i><p><i> </i><i>Jeżeli
po diagnozie nie zdecydują się Państwo na naprawę, wtedy koszt wyniesie 172zł brutto (123zł
za diagnozę + 49zł za wysyłkę). W przypadku
dokonania naprawy odpłatnej w naszym autoryzowanym serwisie gwarancja na sprzęt
będzie biegła normalnie.</i>
</p><i></i><p><i> </i><i>Jeżeli
nie zdecydują się Państwo na diagnozę, odeślemy komputer za pobraniem 49zł (koszt transportu w obie strony). W takim
przypadku gwarancja na sprzęt zostanie anulowana.</i>
</p><i></i><p><i> </i>Prosimy o przesłanie decyzji drogą elektroniczną w ciągu 48h, jako
odpowiedź na ten email, załączając treść dotychczasowej korespondencji wraz z
tematem wiadomości lub faksem.<br /></p><p><i><b>
Wraz z odpowiedzią prosimy
o podanie danych do faktury VAT. W innym przypadku zostanie wystawiony
paragon, na podstawie którego będzie możliwość otrzymania faktury w ciągu
7 dni od daty wystawienia. </b></i></p><i></i><p><i> </i><i><b>W przypadku braku kontaktu z serwisem przez okres 1 miesiąca
urządzenie automatycznie zostanie przekazane do utylizacji.</b></i>
</p><i></i><p><i></i><i>Informuję,
że w przypadku Państwa zgody na zakup, czas oczekiwania na części zamienne do
napraw odpłatnych to minimum cztery tygodnie.</i> </p><p><br /></p><p>Jako że laptop nigdy nie został zalany, powyższy mail trochę mnie zmartwił. Udałem się więc na rozmowę z bardzo miłą Panią Rzecznik praw konsumenta, po której jak się okazało, nie jestem jedyną osoba mającą taki problem. Udało się zmusić serwis do przesłania zdjęć dowodzących rzekomego zalania, i co się okazało. Ślady są w około śrubek ! i na łączeniach plastikowej pokrywy nigdzie <b>nie ma śladów jakiejkolwiek cieczy na elementach elektronicznych</b>, odpowiedź pana z serwisu, <b>laptop ciągnął wilgoć z otoczenia samoczynnie ! </b><br /></p><br />
<br /><br />
<br /><br />
<br /><br /><br /><br />Finał sprawy jest taki, że straciłem 49zł na wysyłkę, oraz sumę którą zapłacę za naprawę. A taśmę wymienię na własną rękę, nie mam zamiaru więcej dyskutować z serwisem, i wszystkowiedzącymi serwisantami
<b>NMC-PE</b>, już nigdy nie kupię laptopa asus, który działa jak gąbka, i chłonie wilgoć . Aha, i serwis wycenił naprawę na ok. 1000zł, co przy konieczności wymiany jednej tasiemki + ewentualnie zawiasu jest śmieszne. <br /><b><br />Jeśli zamierzacie kupić w najbliższym czasie laptopa, wybierzcie inna firmę niż asus, z tego co da się przeczytać w internecie, serwis jest tragiczny, i tyko szukają pretekstów do odmówienie wykonania naprawy gwarancyjnej.</b><br /><br /><br />I na zakończenie chciałbym zadać pytanie wykopowiczom, czy znacie jakiś serwis laptopów i okolicach lublina, który wymieni taśmę w przyzwoitej cenie ? <br />
Komentarze (206)
najlepsze
I jeszcze nie spotkałem się z takim, który "ciągnął wilgoć z otoczenia samoczynnie".
No cóż, zdjęcia raczej nie kłamią, laptop jest ujePany od spodu. Tu raczej wygląda na to, że laptop leżał na mokrym ręczniku lub innym materiale w czasie pracy :] I to nie było zdarzenie jednorazowe! Mam tu na myśli ślady "odparzeń" na plastiku.
Jednak
Baterię w końcu znaleźli i oddali, ale niesmak pozostał.
Także serdecznie polecam MSI, może niezbyt popularna firma ale za to pełen profesjonalizm.
MSI produkuje całkiem niezły sprzęt, mam laptopa z serii dla graczy i maszyna katowana 24h nie sprawia żadnych problemów. Zaprojektowali ostatnio całkiem fajną budę ze świetnym chłodzeniem i głośnikami(według recenzentów trudno wskazać choć porównywalne jakościowo), obecną w GX660, GT660 czy GT680 i wielu ich wariacjach i jakby ktoś się zastanawiał nad kupnem to gorąco polecam, choć można wymienić dwie wady- elastyczna klawiatura i rysujące się elementy(wokół ekranu i klawiatury).
Swoją drogą był przypadek (tylko nie pamiętam jaką elektronikę), że w serwisie w Polsce go olali - powiedzieli, że był zalany, konsument zgłosił to do głównego dystrybutora na
Odesłałam go do nich, ponieważ odgięła mi się obudowa matrycy. Wcześniej komputer był serwisowany, ponieważ coś stało się z inwerterem i ekram migał. Poźniej odesłałam go, bo cos się rozłączyło po wcześniejszej naprawie i znowu były problemy z ekranem. Odesłali mi go z lekko odgiętą obudową, bardzo delikatnie. A teraz zauważyłam, że to się pogłębia. Dlatego odesłałam go znowu. To napisali, ze sama sobie to poodginałam! (Swoją drogą ciekawe po cholere miałam psuć sobie własny kompuer?)
Napisali, że muszę ponieść koszt naprawy + przesyłka 49 zł.(Wymiana obudowy otaczającej matrycę będzie trwała 4 tygodnie)
Jak