DirectX 10 kontra OpenGL 2.1 [PIC]
![DirectX 10 kontra OpenGL 2.1 [PIC]](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_77164,w300h194.jpg)
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że istnieje coś takiego jak OpenGL. A ci co o nim słyszeli zazwyczaj uważają, że nie dorównuje DirectX. Oto kilka przykładów pokazujących, że OpenGL posiada olbrzymie możliwości.
![edi_smooth](https://wykop.pl/cdn/c3397992/edi_smooth_52fca66e78,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 59
Komentarze (59)
najlepsze
To chyba normalne, że biblioteka graficzna ma literkę
G jak grafika (graphic) a biblioteka od dźwięku ma literkę A jak audio.
ID Software od dawna pozbyło się tego świństwa jakim jest directx, piszą gry pod ogl i przez to wszystko co wydadzą jest multiplatformowe.
Test z wykopu nie jest dla mnie miarodajny, powinny być do ściągnięcia sample, które są poddawane renderowi przez oba środowiska i tyle.
Co do tagów to jakieś to takie dziwne z tym linuxem, ogl to nie tylko linux
DirectX:
+ Visual Studio
+
Wszystko zależy od programistów któzy korzystają z wybranego środowiska. Wystarczy zerknac na dx9.0 który to jest stary a jak widać programiści potrafią z niego wyciągnać wiele.
DX10 jest jeszcze "nieopanowane", a i tak był tylko przejścióką (jak vista), która jest pomostem miedzy nowym sposobem wykorzystania sprzętu i to tak naprawde krokiem do przodu.
Co