Bateria w moim mi 9t przestała już wystarczać na cały dzień. Oryginalne baterie są jednak oferowane tylko przez serwis, reszta to zamienniki lub używki - a moja paranoja nie pozwala mi iść na kompromis jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Trochę dziwne że muszę wysyłać telefon pod Warszawę, biorąc pod uwagę że Samsung wymieniał mi baterię od ręki w oficjalnym sklepie w galerii, ale trudno. Wyślę telefon do oficjalnego centrum serwisowego, pare dni na starym telefonie z szuflady i po krzyku, prawda? Otóż nie.
Schody zaczynają się kiedy musze podać serwisowi IMEI - zonk - telefon spoza oficjalnej dystrybucji i go nie mogą serwisować, bo jest z Bułgarii. Kontaktuję się z xkomem, gdzie kupiłem telefon - ten jednak odbija piłeczkę twierdząc że telefon jest z europejskiej dystrybucji i serwis powinien go naprawić. Pomijam w tym momencie w tej historii czy @x-kom faktycznie mnie oszukał, bo w opisie wyraźnie była gwarancja producenta, a takiej po krótkiej lekturze xiaomi nie udziela na produkty spoza oficjalnych kanałów. Nie wiem czy jest tutaj pole do żądań jakiejś rekompensacji od nich.
Kompletnym absurdem wydaje mi się sytuacja w której Xiaomi nie pozwoli mi kupić usługi wymiany baterii, bo telefon nie ma ich błogosławieństwa - co gdybym wyjechał za granicę i tam chciał wymienić baterię - też by mnie zlali? Kontaktowałem się z nieoficjalnymi serwisami (nie mają oryginalnych baterii) i rzecznikiem praw konsumenta (wg. nich prawo do części przez 10 lat nie obejmuje telefonów - i w zasadzie xiaomi może tak postępować). Nie wyobrażam sobie żeby np. taki Apple odmowił naprawy bo telefon został kupiony w miejscu X a nie Y. Szczerze nie liczę już na happy end tej historii, a publikuje ją jedynie ku przestrodze.
Komentarze (14)
najlepsze
custom sprawdzales? uzywam mi9t praktycznie od premiery i zmiana softu na custom sporo w czasie pracy poprawila
Ależ śmiechłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Apple jest mistrzem w utrudnianiu naprawy, blokowaniu wykorzystania części, które nie mają ich błogosławieństwa i liczenia sobie za każdą popierdółkę jak za przeszczep serca. Tak więc tutaj grubo popłynąłeś z przykładem (✌ ゚ ∀ ゚)☞
https://dragon-tt.com/dxx-813.html
Natomiast co do serwisu, nie wiem z uslug jakiego korzystales, ale to co piszesz jest wbrew polityce xiaomi.
Europejskie serwisy naprawiaja telefony, z dystrybucji europejakiej i globalnej. Jesli serwis odmowil ci na podstawie imei, to po pierwsze pisz do xiaomi przez ich strone na Polske, po drugie sprobuj w CCS.
Tu masz opis gwarancji xiaomi: https://www.mi.com/pl/support/warranty
Mowa tam o naprawie sprzetu pochodzacego z regionow europejskich. Takie jest stanowisko xiaomi i znajdziesz je w wielu miejscach w necie.
Od bardzo dawna CCS naprawia telefony po imei, sprawdzaja tylko czy jest to urzadzenie z rynku europejskiego/globalnego. Jesli tak to podlega ono gwarancji. Sam korzystalem w przypadku telefonu zakupionego