Cześć,
Dziś chciałbym opowiedzieć Wam o moim projekcie, nad którym pracuję od kilku miesięcy - „Grimwalker". To moja pierwsza gra komputerowa, a zarazem coś co chciałem zrobić jako dziecko. Wtedy brakowało mi umiejętności i narzędzi, ale zachęciło do nauki programowania. Po ponad dekadzie pracy jako programista czuję potrzebę „odpłacenia się” branży gier.
Od zawsze interesowały mnie gry, które oferują mieszankę horroru i akcji, takie jak DOOM, Resident Evil czy Bioshock. Te tytuły były główną inspiracją dla „Grimwalkera".
Gra osadzona będzie w opuszczonej wiosce, która została opanowana przez okultystów i demony. Gracz wcieli się w opętaną przez demona postać i musi przetrwać w świecie pełnym niebezpieczeństw i walki z niezwykle potężnymi wrogami. Wioska pełna jest zagadek i tajemnic, a eksploracja i zbieranie zasobów będą kluczowe do przeżycia.
Walka w "Grimwalkerze" będzie dynamiczna i brutalna, a do dyspozycji gracza zostaną oddane różnego rodzaju bronie palne i białe.
Istotnym elementem gry będzie możliwość przemiany w demoniczną formę, która pozwoli na bardziej efektywną walkę z przeciwnikami za pomocą pazurów i zaklęć. Demon komentuje też nasze poczynania w grze, wprowadza dodatkowe elementy narracyjne i ma własne interesy. Jego podpowiedzi nie zawsze bedą pomagać graczowi, więc trzeba będzie uważać na to co mówi.
Planowany zakres gry:
-6 poziomów: Las, Opuszczona Kopalnia, Wioska, Dwór, Lochy, Ruiny
-5 broni: maczeta, pistolet, karabin maszynowy, shotgun, granatnik
-10 typów przeciwników (demony i okultyści)
-3-4 zaklęcia dla demonicznej formy + walka wręcz
Gra nie jest jeszcze gotowa, ale można ją dodać do listy życzeń na Steam:
https://store.steampowered.com/app/2369630
Poniżej przesyłam więcej screenshotów z gry:
Dziękuję za uwagę! :)
Komentarze (107)
najlepsze
1. Ile zarabiałeś
2. Co programowałeś do tej pory (jakie elementy gier, czy robiłeś całe gry od a do z czy np głównie klepałeś logikę strzelania i lotu kul)
3. Jaki masz zestaw umiejętności
4. Jak długo nie zarabiasz
5. Z czego się utrzymujesz
6. Ile masz lat
7. Mieszkasz z rodzicami?
8. Masz rodzinę (żona, dzieci)
9. Czy planujesz zmienić assety na płatne?
10. Jakiego pokroju gry do tej
1. Na grach jeszcze nic. Poza tym to #programista15k
2, 3, 4. To mój pierwszy większy projekt jeśli chodzi o gry. Nadal pracuję jako programista Java, a moje główne umiejętności to programowanie i rozwiązywanie problemów. Sam się doszkalałem z UE, optymalizacji, level designu i innymi tematami związanymi z tworzeniem gier. Ten projekt powstaje po godzinach.
5. Nadal pracuje.
6. 30
7. Nie
8. Mam dziewczynę, nie mam dzieci.
9. Większość
Projekt powstaje już kilka miesięcy i zmian było już sporo. Czy te modele są ostateczne? Nie wiem.
Część z nich była darmowa, część traktuje jako placeholdery.