Jako, że spora część Wykopków planuje z dużym wyprzedzeniem wakacyjne wyjazdy poniżej w ramach przypomnienia / edukacyjnie kilka najważniejszych informacji które musi Wam udostępnić biuro turystyczne lub pośrednik przed dokonaniem zakupu wycieczki tj. przed wpłaceniem jakiejkolwiek zaliczki:
1. miejsce pobytu, trasę i czas trwania imprezy, w tym co najmniej przybliżoną datę początkową i końcową oraz liczbę noclegów zapewnianych w trakcie imprezy turystycznej,
2. rodzaj, klasę, kategorię lub charakter środka transportu, a także informacje dotyczące przejazdów, w szczególności czas i miejsce wyjazdów oraz postojów, a jeżeli dokładny czas nie został jeszcze określony – o przybliżonym czasie wyjazdu i powrotu,
3. położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu
4. liczbę i rodzaj posiłków,
5. kwotę lub procentowy udział przedpłaty w cenie imprezy turystycznej i termin jej wniesienia oraz termin zapłaty całej ceny, a także sposób dokonania zapłaty oraz wskazanie, jeśli wpłata jest przyjmowana na turystyczny rachunek powierniczy
6. informację o prawie do rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej za stosowną opłatą oraz jej wysokości
7. nazwę handlową i adres organizatora turystyki lub agenta turystycznego, a także ich numery telefonów lub adresy poczty elektronicznej
8. informację o ubezpieczeniach obowiązkowych lub dobrowolnym ubezpieczeniu na pokrycie kosztów rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej lub kosztów świadczenia pomocy, w tym kosztów powrotu do kraju w razie wypadku, choroby lub śmierci.
Powyższe jest tylko wyciągiem najważniejszych (nie wszystkich) obowiązków tour operatorów zawartych w Ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Z mojego doświadczenia wynika, że 70% biur podróży / pośredników nie informuje klientów o wszystkich wymaganych ustawą szczegółach wycieczki i dopiero po wpłaceniu zaliczki przesyłana jest brakująca część dokumentów z często niekorzystnymi dla kupującego warunkami.
Pozdrawiam wszystkich i polecam stosować zasadę mocno ograniczonego zaufania do informacji przekazywanych przez agentów turystycznych.
Komentarze (4)
najlepsze
-uniemożliwianie klientom zapłaty kartą , tylko przelew (brak ochrony chargeback)
-w przypadku odwołania wycieczki proponowanie podobnej wycieczki za ta samą cenę wyjściową
jak klient się zgodzi to jest w plecy, bo zapomina się, że na 2 wycieczkę jest promocja LAST MINUTE (gdyby ją kupił w tym momencie)
Rozmawiałem kiedyś z pilotem wycieczki.
Biura podróży często olewają ich sugestie wzbogacania wycieczek o DARMOWE atrakcje dostępne na trasie (lub niedaleko)