czy przy takim uderzeniu człowiek umiera od razu jeśli nie przywali w nic głową i tak dalej? siła przeciążenia zmiażdży wnętrzności, straci się przytomność czy coś?
wiele razy czytałem że uderzenie przy takiej prędkości nawet nie jest odczuwalne, ale tutaj na filmiku te uderzenie nie wygląda aż tak tragicznie ze środka kabiny. jeśli samolot przywalił w ziemię w miarę "równolegle", to czy samo przywalenie maszyną o ziemię zabija człowieka? czy jak to
@publiczny2010: Tylko w tej symulowanej katastrofie (zapewne mówisz o słynnym 727 na pustyni) samolot rozbił się waląc brzuchem czyli najmocniejszą częścią samolotu w piasek który sporo zamortyzował, nie było żadnych innych przeszkód powodujących defragmentację, dodatkowo leciał "na oparach".
W 2024 będzie wszystko wyjaśnione w Katastrofach w przestworzach. Już teraz można powiedzieć że prawdopodobnie były jakieś dwa powody które przyczyniły się do wypadku. Pilot coś pominął, mechanicy zajmujący się samolotem przed startem coś nie sprawdzili, procedury danej linii były błędne, wieża czegoś nie podała itp. Jak oglądam tę serię to z reguły wnioski są takie że gdyby tylko jedna przyczyna zaistniała to katastrofy by nie było.
@Gieekaa: Na wcześniejszych wypadkach nauczyliśmy się już tak zgrać procedury i sprzęt że jeden błąd nie wystarcza.
Teraz policz prawdopodobieństwo. 1/XXXXX że coś się wydarzy + 1/YYYY że coś innego. Prawdopodobieństwo wystąpienia w parze jest wielokrotnie mniejsze. <3 lotnictwo i ich podejście do bezpieczeństwa.
Komentarze (602)
najlepsze
@Gniewo_: No, takie materiały z katastrof potrafią dać do myślenia, ale chyba dalej, podróżując, najbezpieczniejszy jesteś w powietrzu...
wiele razy czytałem że uderzenie przy takiej prędkości nawet nie jest odczuwalne, ale tutaj na filmiku te uderzenie nie wygląda aż tak tragicznie ze środka kabiny. jeśli samolot przywalił w ziemię w miarę "równolegle", to czy samo przywalenie maszyną o ziemię zabija człowieka? czy jak to
Teraz policz prawdopodobieństwo. 1/XXXXX że coś się wydarzy + 1/YYYY że coś innego.
Prawdopodobieństwo wystąpienia w parze jest wielokrotnie mniejsze. <3 lotnictwo i ich podejście do bezpieczeństwa.
Bo to prawda. Na wszystko są procedury i zabezpieczenia. Gorzej, gdy parę rzeczy zbiegnie się na raz