Informowanie o promocjach, przecenach, obniżkach cen po 1 stycznia 2023 r.
Każdy przedsiębiorca ma obowiązek, w każdym miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług, uwidocznić — w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości i umożliwiający porównanie cen — cenę towaru (brutto, tj. z podatkiem VAT i akcyzą) i jego cenę jednostkową (tj. odniesionej do jednostki miar w rozumieniu przepisów o miarach);
Nowością jest natomiast informowanie o obniżeniu ceny towaru lub usługi — w przypadku promocji, przeceny, upustu, obniżki (jak zwał, tak zwał), przedsiębiorca będzie miał obowiązek dodatkowo pokazać najniższą cenę tego towaru obowiązującą na 30 dni przed obniżką;
Informacja powinna wskazywać najniższą cenę stosowaną w przeciągu 30 dni przed początkiem obniżki — a nie cenę obowiązującą na 30 dni przed promocją
art. 4 ust. 2 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. z 2022 r. poz. 2581)W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
https://dziennikustaw.gov.pl/D...
art. 6 ust. 1 ustawy o informowaniu o cenach i usług
Jeżeli przedsiębiorca nie wykonuje obowiązków, o których mowa w art. 4 ust. 1–5, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 20 000 zł.
Źródło https://czasopismo.legeartis.o...
Komentarze (3)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora