A tymczasem jedziesz przez Polskę, np. przez jakieś miasto powiatowe: godzina 22:30 i czynna sygnalizacja i oczywiście czekasz na czerwonym bo na zielonym nie jedzie ani jeden samochód. W ogóle ruchu zero (oprócz ciebie). Patologia. Dlaczego nie ma pulsującego żółtego o tej porze?
@qebeq: Pamiętam jak z 20 lat temu, jeżdżąc na wakacje i jadąc nocką, to pół Warszawy po 12 było na migających pomarańczowych. Teraz to nawet jak jest skrzyżowanie przez wieś to i tak sygnalizacja działa 24/7 i jest tak jak mówisz. Stoisz jak debil pełen cykl a wokół Ciebie pusto i nie ma żywej duszy.
@Helix: Jak wyplewimy biurokracje, dziadostwo, wymienimy wszystkich polityków, wyeliminujemy lobbystów, naprostujemy zwykłych ludzi aby zamiast się kłócić to współdziałać, zapakujemy kupę hajsu i reformujemy edukację narodową w mądrą, innowacyjną i skuteczną instytucję to może 15-25 lat później takie światła można będzie spotkać i u nas.
Dalej mnie zastanawia komu zależało na likwidacji sekundników przy sygnalizacji, które usprawniając ruszanie dawały znacznie większe oszczędności niż te pół sekundy międzyzielonego
Jest to oczywiste dla każdego kto ma #!$%@? mózg, tylko nie dla polskich idiotów, gdzie każdy musi wyhamować do zera na zielonej strzałce i nikogo nie obchodzi stracony czas ani pieniądze.
Kraków> skrzyzowanie al. pokoju z centralną 1 pas do skrętu w prawko. Masz zielone to piesi tak samo maja zielone i trzeba przepuscic. Masz zieloną strzałka to i tak sie trzeba zatrzymac mimo, ze piesi maja czerwone XD
Rozmawiałem z ludźmi odpowiedzialnymi za sterowanie ruchem w Lublinie. Generalnie dowolne próby dyskusji kończyły się standardowo "Paaaanie, nie da się...", "Paaanie, są odpowiednie przepisy..." (nie znali jakie) itd. Ja akurat próbowałem zainteresować ich bzdurną konfiguracją, że nie można zjechać na zielonym ze skrzyżowania, bez łamania przepisów. Zielone jest na tyle krótkie na zjeździe, gdy na wjeździe pojawia się żółte, że nie da się zjechać i ludzie zjeżdżają na czerwonym lub stoją jak
@new_micra: nie da się bo nie mają programistów. Ze dwa, trzy lata temu widziałem ogłoszenie z jakiegoś biura ministerstwa. Szukali informatyka. Stawka taka że student pierwszego roku nie byłby zainteresowany.
W Polsce, lepiej niech niczego nie wprowadzają. We Wrocławiu jest już zainstalowany system ITS. Tak genialnie wprowadza chaos na skrzyżowaniach, że czasami czekasz 2-3 cykle świetlne na przejazd. Ba! Czasami przez 15 sekund, czerwone światła sygnalizacji są na wszystkich kierunkach...
@szpiedzy_tacy_jak_my: w Krakowie zdarza się, że zielone jest tak krótkie, że przejechać na nim może jeden samochód, ponieważ priorytety mają tramwaje. Niestety zdarza się to nawet dla pasów, które nie przecinają torów.
Wygląda to jakby tramwaj resetował program, a nie dostosował "inteligentnie" światła do sytuacji.
@DOgi: Za to w innych miejscach tramwaj dostaje "czerwone" jak już podjedzie do zawrotki dla samochodów, choć wcześniej przez kilkaset sekund paliło się czerwone dla samochodów kiedy żaden tramwaj nie jechał. Polecam Mogilską, tam sygnalizacja na każdym skrzyżowaniu jest upośledzona xd
Komentarze (240)
najlepsze
Teraz to nawet jak jest skrzyżowanie przez wieś to i tak sygnalizacja działa 24/7 i jest tak jak mówisz. Stoisz jak debil pełen cykl a wokół Ciebie pusto i nie ma żywej duszy.
Chyba nigdy.
https://40ton.net/zielone-swiatlo-specjalnie-dla-ciezarowek-przejazd-krotszy-o-srednio-14-procent/
@Anaheim: Dla ciężarówek może BTC z płaskimi elementami, które umożliwiają przejazd praktycznie ba wprost.
1 pas do skrętu w prawko. Masz zielone to piesi tak samo maja zielone i trzeba przepuscic. Masz zieloną strzałka to i tak sie trzeba zatrzymac mimo, ze piesi maja czerwone XD
Wygląda to jakby tramwaj resetował program, a nie dostosował "inteligentnie" światła do sytuacji.