firma przewozowa GLS POLAND i podejście do klienta w zakresie jednej przesyłki
Z dala od artykułów odnośnie polityki, wojny czy też inflacji, opiszę jak możesz być w majestacie regulaminu przewoźnika m.in. stratnym finansowo przez firmę przewozową o nazwie GLS POLAND, czy warto zawracać im głowę aby nie być stratnym, pomoc infolinii.
W pierwszych dniach lipca tego roku postanowiłem zakupić rzeczy które nie były dostępne w naszym kraju, a najbliżej były w Hiszpanii,.
Kontakt ze sprzedającym, zapewnienie iż towar będzie w ciągu siedmiu dni, akurat przed wyjazdem, dokonałem wpłaty za towar w tym większy koszt za szybszą wysyłkę, sprawę
pozostawiłem swojemu losowi, dostałem informację o przewoźniku, numerze przesyłki.
W dniu 11. lipca 2022 roku dostaję wiadomość SMS od GLS POLAND iż dzisiaj nastąpi doręczenie mojej przesyłki , kurier filii GLS Kliniska Wielkie o numerze telefonu … ją dostarczy, podano mi numer PIN potrzebny przy odbiorze jeśli nie chcę składać podpisu.
Pomyślałem, nadawca jest sumienny, jeśli towar faktycznie jest dobry , polecę go innym. Ponieważ tego dnia miałem trochę innych zajęć, o przesyłce zapomniałem,
nauczony zachowaniem innych kurierów którzy dzwonili wcześniej czy jest sens jechać z paczką bo może akurat mnie nie będzie, na pewno usłyszę domofon, przed godz. 19.00 na chwilę też wyszedłem Po powrocie do domu, patrząc na paczkę innej firmy kurierskiej, pomyślałem jak moja paczka z GLS, pytam się domowników czy był kurier, pada odpowiedź - nie było nikogo. W porządku, biorę telefon, dzwonię do kuriera, ale skończył pracę, nie odbiera.
Przypomniałem sobie, że GLS ma system śledzenia paczki, wbijam numer swojej paczki, system pokazuje iż o godz. 17.27 kurier żwawo przystąpił
do doręczenia co uwieńczył sukcesem o godz. 17.43, paczka doręczona.
![595870785a77494841784d78_1658181872vBmQWQ3U3112GCZaUOYlbR.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595870785a77494841784d78_1658181872vBmQWQ3U3112GCZaUOYlbR.jpg)
Nawet nie chciało mi się wkurzać, następnego dnia z rana na spokojnie dzwonię do kuriera co z paczką. może jego odpowiedź innych by
wkurzyła ale jestem wyrozumiały dla ludzi pracy, cyt. nie miałem wczoraj czasu doręczyć, rano dzisiaj dałem ją innemu kurierowi, właśnie rozpoczął pracę,
będzie u Pana. Spoko, kurier ma ciężką pracę, dzień opóźnienia akurat nie robił mi różnicy .Z ciekawości tylko zadzwoniłem do
znajomego się upewnić czy coś się zmieniło w kwestii doręczeń, wszystko po staremu albo podpis albo podajesz PIN chyba że wskażesz
inna osobę do odbioru - ona potwierdza odbiór
Upewniłem się tylko do której pracuje infolinia GLS. Czekam w domu ….kurier będzie. Nagle dostaje informacje od nadawcy iż gratuluje mi zakupu, niech
wystawię opinię o produkcie, czy nie jestem też zawiedziony czasem dostawy. Pierwsza myśl, tak zrobię dla świętego spokoju, ale halo przecież nie mam
paczki. Dzwonię kilka razy do kuriera który poprzedniego dnia mi ją ponoć doręczył, ale nie odebrał połączeń.
Cóż, korzystamy z infolinii GLS POLAND wyłuszczam temat, odpowiedzi mnie wprawiły w pewne zdziwienie. Przesyłka została doręczona, mam to
w systemie, ale jeśli ma Pan wątpliwości proszę wysłać e-mail do Klinisk Wielkich, tylko oni są władni do wyjaśnienia. Pomyślałem jestem namolny i stary już , paczka przecież będzie. Dzwonię i 13 i 14. lipca 2022 roku, efekt taki sam, w międzyczasie nadawca paczki zaczyna mnie w wiadomościach traktować jak oszusta co mnie
wkurzyło, ale wykazuje on jeszcze wyrozumiałość.
Nadszedł 15. lipca 2022 roku, cisza…. odkryłem że GLS POLAND ma livechat, myślę może pomogą, naprowadzani pomiędzy wierszami że kurier
zrobił coś czego nie powinien i jestem pokojowo nastawiony do rozwiązania sytuacji zrobili coś lepszego, poprawili cholernie humor, kilka przykładów
np. Oddział od momentu otrzymania informacji na temat błędnego doręczania ma 9 dni roboczych na zlokalizowanie przesyłki, jeżeli tak się nie
stanie paczka otrzymuje status zagubionej i nadawca ma możliwość zareklamowania usługi.
czyli: doręczona przesyłka klientowi będzie przez nich szukana u siebie a jak nie znajdą w sumie przez 12 dni będzie miała status zaginionej mimo że
w systemie jest przesyłka doręczona, potwierdzenie odnotowania doręczenia przesyłki przez kuriera poprzez wbicie numeru PIN którego nie powinien znać lub złożenie podpisu bez wiedzy odbiorcy lub w inny sposób nazywane jest i traktowane jako błędne doręczenie, do tej pory nie wiem jak potwierdzono odbiór przesyłki, gdyż GLS ... milczy.
np. według regulaminu "Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy o świadczenie Usług i Usług dodatkowych może
składać wyłącznie Klient, który zlecił ich wykonanie."
czyli: reklamację może złożyć tylko nadawca, odbiorca nie jest uprawniony, na pytanie: nadawca nie jest zainteresowany reklamacją bo ma odpowiedź od GLS, iż przesyłka jest doręczona, pada znowu Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy o świadczenie Usług i Usług dodatkowych może składać wyłącznie Klient, który zlecił ich wykonanie, na pytanie czy mogę uzyskać np. pismo z GLS POLAND że przesyłka nie została doręczona, chciałbym je po prostu przedstawić nadawcy, pada odpowiedź: to gestii naszego oddziału Kliniska Wielkie, tam proszę kierować wiadomość, a oni... brak od nich odpowiedzi.
Wiem, brzmi to śmiesznie jak czepianie się, wszystko jest zgodne z regulaminem GLS, ale pokazuje w jakiej można się znaleźć sytuacji
Jak zakończysz rozmowę na chacie to możesz ją sobie przesłać na skrzynkę pocztową, fajnie nie...ale jeśli chat zakończy konsultant już go
nie prześlesz a jak zamkniesz stronę cały chat znika, proponuję wcześniej zrobić zrzuty.
Na spokojnie tego samego dnia, wysłałem e-mail o całej sytuacji opisując całość sprawy, wszystko w tonie łagodnym, dostał i GLS POLAND i filia Kliniska Wielkie i nawet GLS SPAIN bo już mam dość powoli nadawcy.
W sobotę 16. lipca 2022 roku, po raz pierwszy mam kontakt ze strony GLS, dostaję wiadomość e-mail, z oddziału, w skrócie Twoja paczka została znaleziona w samochodzie, dzisiaj ją dostaniesz od kuriera. Nie powiem zgrabne wyjście z niezręcznej sytuacji, nawet nie zamierzam się irytować, w końcu paczka będzie. No prawie zgrabne wyjście ….. sytuacja bez zmian, sprawdzam w systemie GLS paczkę dostałem 11. lipca 2022 roku. Kurier w sobotę nie przyjechał, nie dzwonił
W niedzielę wysłałem powtórnie wiadomości, znowu w tonie bardzo łagodnym z prośba o kontakt plus udzielenie informacji co i jak z paczką, że chcę
całość załatwić polubownie
Dzisiaj rano, czyli 18. lipca, sprawdzam pocztę, jest informacja od GLS z godz. 6.45!!!!!!!, cyt. Szanowny Odbiorco informujemy, że Twoja paczka o numerze 37629606493, nadana przez Online Seller, nie została dzisiaj dostarczona
![595870785a77494841784d78_1658182885SKoe0RiZkSNpeaTe1VZHEO.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595870785a77494841784d78_1658182885SKoe0RiZkSNpeaTe1VZHEO.jpg)
Pierwsza myśl, jestem pieniacz, zrobili mi to z rana złośliwie, sprawdzam w systemie GLS czy odnotowana jest godzina próby doręczenia, patrzę - moja przesyłka doręczona mi rzekomo w dniu 11. lipca 2022, w dniu dzisiejszym została zarejestrowana w filii Kliniska Wielkie o godz. 6.40, dostawa prawie 20 kilometrów w 5 minut? nie wiadomo co się stało z nią przez tydzień, czy nadawca dał nową, czy ją oddałem im w stanie nienaruszonym i teraz oficjalnie chcą ją doręczyć? Czy też dochodzenie prawdy powoli powoli przynosi efekt? nie wiem,
![595870785a77494841784d78_1658182991xOVwESg18OBasyUM8PvvP5.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595870785a77494841784d78_1658182991xOVwESg18OBasyUM8PvvP5.jpg)
Jednak nie, nadawca znowu się uaktywnił jak mi się podobają jego produkty. Ponieważ nie ma innej informacji od GLS co z paczką, nawiązuję kontakt z konsultantem na livechat, wrażenie, że szybciej dowiem się od Klary Sobieraj jaki ma rozmiar swojego biustu lub niejaki Słowik załatwi mi tańszy montaż pompy ciepła w
namiocie lub montaż paneli słonecznych w piwnicy niż uzyskasz pomoc od konsultanta GLS POLAND. inną niż:
- mogą wysłać ponaglenie do swojej filii lub też pilne ponaglenie, to drugie mi zaimponowało nie powiem,
- podadzą adresy e-mail do wysłania wiadomości i filii i samej centrali, to jest bardzo pomocne, bo jak napiszesz wiadomość to trafią prawdopodobnie do wiadomego folderu ,
- zacytowanie regulaminu przewoźnika
- nie jest władny aby cokolwiek ustalić od swojej filii, która w hierarchii jest pod nimi, udzieli tylko oddział a on milczy, na zadane pytanie skoro nie doręczą mi paczki bo wyjadę, a paczka zostanie zwrócona nadawcy czy mogę liczyć na adnotację paczka nie doręczona z winy przewoźnika, zobaczyłem magiczny napis który już znam - proszę wysłać wiadomość do GLS filia Kliniska Wielkie....
Chociaż jest chyba światełko w tunelu, tak mi się wydaje, bo dzisiaj podczas owocnej ale spokojnej rozmowy na czacie przypadkowo dowiedziałem się że moje dane nie figurują w systemie GLS jako odbiorca, co to dokładnie oznacza nie wiem, na pewno wszystkiego się dowiem w wiadomości od GLS.
I w ten sposób jako odbiorca muszę sam udowadniać że nie jestem wielbłądem, GLS ma myślenie korpo, jak wcześniej przypadkowo obraziłeś nadawcę a tylko on ma prawo złożyć reklamację to jesteś uwalony przez GLS POLAND, na zasadzie nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi. Chyba, że że masz inny sposób odzyskania pieniędzy lub będziesz na spokojnie drążyć temat.
Admin strony GLS Poland na FB coraz bardziej mi się podoba tj. ich posty...chyba mnie tam zablokują.
Ale zadano mi pytanie czy warto się kopać z koniem, czy ważne jest co jest w paczce, machnąć ręką na nią ręką, powiedziałem że tak, warto, parafrazując klasyka - w imię zasad.... . Mam wrażenie że nikt się przejmuje w GLS co dzieje się z przesyłkami i nie reaguje na zwróconą uwagę. W koncepcji mam złożenie zawiadomienia o przestępstwie - dla mnie to co uczyniono to jest nieautoryzowane potwierdzenie doręczenia, wystąpienie jako oskarżyciel posiłkowy. ale zobaczymy czy będzie odpowiedź na dzisiejsze odpowiedzi e-mail od GLS POLAND, jakie jest ich stanowisko czy wyjaśnią sytuację.. Jeśli okaże się że nie mam racji, na ich stronie złożę przeprosiny. Przepraszam jeśli zanudziłem, można dawać łapki w dół jeśli ktoś uważa że niepotrzebnie dochodzę swoich racji. .
Kiedyś miałem podobną sytuację inna firma tez trzyliterowy skrót, ale centrala potrafiła wpłynąć na oddział, w ciągu godziny spedytor zadzwonił, powiedział dzisiaj się nie wyrobimy, będziemy jutro, kurier przyjechał i zrobił prostą rzecz, powiedział tylko przepraszam za sytuację i wyciągnął rękę na zgodę którą przybiłem. Można?
Komentarze (4)
najlepsze