[EN] Kto zabił samochód elektryczny. Historia konspiracji sprzed 25 lat.
Mało znana historia. General Motors wynajmowało elektryczne samochody w latach 1996-1999. Pomimo gorącego przyjęcia, program został przerwany, istniejące samochody odebrane i zezłomowane, pomimo zorganizowanych protestów posiadaczy i wysokich ofert. Patenty leżały w szafie aż do wygaśnięcia.
![gysnde](https://wykop.pl/cdn/c0834752/77e7a01b6e7ade93424c34734b74b21fd81ed3791f89220cf4a118b26212aaaa,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 216
- Odpowiedz
Komentarze (216)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@giorgioborgio: Niby można, tylko auto będzie mieć 80, może 100 km zasięgu, będzie je trzeba ładować pół dnia i jeszcze będzie się samo rozładowywać gdy postoi kilka dni/tygodni (akumulatory NiFe, NiCd), albo akumulator będzie do wymiany po roku, dwóch (akumulatory kwasowe). W latach trzydziestych nie było akumulatorów, które pozwoliłyby zbudować konkurencyjny dla spalinowego samochód. Zresztą obecnie akumulatory Li-Ion, mimo
No jeździły ponad 100 lat temu i wtedy były lepsze - nie wymagały notorycznego smarowania, nie robiły hałasu, nie trzeba było ich odpalać z korby, wytrzymywały dłużej bez napraw. Ale aut spalinowych nie wylansowało żadne lobby, po prostu w miarę rozwoju technologii większość problemów silników spalinowych wyeliminowano - wprowadzono elektryczny rozrusznik, dopracowano konstrukcję tak że silniki pracowały bardziej gładko, a co za tym idzie, ciszej i wytrzymywały dłużej bez remontu,
Pewnie jeszcze mieli baterie od kosmitów które ładowały się w dwie minuty a starczały na miesiąc jazdy?
Hurrr durr, lobby naftowe ukręciło łeb jak Łagiewce.
Nikt tego gówna brać nie chciał w kraju gdzie autem jeździ się wszędzie, w gniazdku częściej jest 110 niż 220v a paliwo było jednym z najtańszych na świecie.
Teraz sprzedaj w takim miejscu namiastkę samochodu o zasięgu roweru i gabarytach mydelniczki.
Ale to przecież
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Ja to zrobiłem. ZAKOP.