@Atreyu Ale to dopiero następne pokolenie przynajmniej w Polsce, bo tutaj najbardziej oszczędzają na inwestowanie firme, w większości firm stare wózki widłowe, rozleciałe paleciaki, nawet nie ma egzoszkieletow które wspomagają przy podnoszeniu
Wiecie dlaczego magazyny Amazon w Polsce nie są zrobotyzowane? Bo polacy są tańsi od robotów.
Pozyskanie robota to koszt kilkudziesięciu tysięcy euro. Pozyskanie polaka to 100-200 euro premii dla agencji pracy.
Utrzymanie robota za godzinę pracy kosztuje więcej niz utrzymanie polaka. Regularne przeglądy, prąd, wymiany łozysk, wymiany akumulatorów, ładowanie kilka razy dziennie. W robotach Kiva wg przekazów z reddita trzeba akumulatory wymieniać co 3 miesiące, bo starczą ledwo na 4h ciągłej pracy
@NaglyAtakGlazurnika gówno są roboty ale tylko mała część hali jest od nich do tego wiesza się to, jak otworzysz brakami to wszystko stoi. Nie jest tak kolorowo.
Od dwóch lat pracuję na magazynach. Nie trudno jest dojść do wniosku, że nie jest to zajęcie przyszłościowe. O ile na magazynie surowców robot raczej by sprawnie nie ogarnął przyjęcia dostaw, wydań na produkcję itd. to na magazynach wyrobów gotowych mógłby pracować tabun małp. Nie chcę nikogo obrażać, ale jest to naprawdę prosta praca. 8h poruszasz się wózkiem przewożąc palety z rolek na regały i z regałów na plac kompletacji, gdzie są
Wygląda super, i działa super w super warunkach. No ale skoro to magazyn, to wystarczy aby jakaś taśma nawineła się na kółeczko, no i te szyny , będą zablokowane tym robotem. Koszty niemiłosierne, robienie tych półek dla paczuszki. Raczej to bardziej ciekawostka niż najbliższa rzeczywistość.
@Banacek: koniecznie zglos to do amazona M&S i wielu innych magazynow ktore uzywaja podobnych rozwiazan od dobrych 10 lat. Może uratujesz im dupe bo nie wiedzą o twoim odkryciu.
kierowca wózka widłowego będzie mógł niebawem znaleźć pracę w krajach 3go świata.
@kontroluje: Kierowca wózka jest tańszy od robota i jego amortyzacji. Upgrade oprogramowania też jest zbyteczny, kiedy każesz mu jeździć na innej rampie to pojedzie, nie trzeba czekać miesiąca na kawałek nowego kodu za 20.000,00 EUR. Przestanie być potrzebny, zwalniasz w cenie 30 dniowej eksploatacji, nie trzeba szukać na niego kupca lub płacić za recykling. Łatwo można też pozyskać nowego
@magicznyfred: możesz wierzyć lub nie , ale widziałem magazyn gdzie zastąpiono wózki samojedzące , zwykłymi z operatorami, okazało się że doświadczony operator robi trzy razy szybciej niż robot na indukcje, dodatkowo tak jak mówisz na magazynie jest masę innej pracy co robot nie zrobi.
@Januszku: To mało widziałeś. Jest pełno magazynów obsługiwanych tylko przez roboty jak np w UK magazyny sklepów Ocado. Zresztą na logike; mimo, że jesteś magazynierem to skąd masz to widzieć skoro hale są zrobotyzowane? Pracujesz na halach niezrobotyzowanych no bo po co miałbyś pracować na hali zrobotyzowanej?
Komentarze (63)
najlepsze
@Chris_Karczynski: wszystkie konie straciły prace ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pozyskanie robota to koszt kilkudziesięciu tysięcy euro. Pozyskanie polaka to 100-200 euro premii dla agencji pracy.
Utrzymanie robota za godzinę pracy kosztuje więcej niz utrzymanie polaka. Regularne przeglądy, prąd, wymiany łozysk, wymiany akumulatorów, ładowanie kilka razy dziennie. W robotach Kiva wg przekazów z reddita trzeba akumulatory wymieniać co 3 miesiące, bo starczą ledwo na 4h ciągłej pracy
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie pije, nie pali, nie chodzi sikać, i tylko jednorazowo trzeba "pieniążki" wydać, ewentualnie serwis.
@kontroluje: Kierowca wózka jest tańszy od robota i jego amortyzacji. Upgrade oprogramowania też jest zbyteczny, kiedy każesz mu jeździć na innej rampie to pojedzie, nie trzeba czekać miesiąca na kawałek nowego kodu za 20.000,00 EUR. Przestanie być potrzebny, zwalniasz w cenie 30 dniowej eksploatacji, nie trzeba szukać na niego kupca lub płacić za recykling. Łatwo można też pozyskać nowego
Pracujesz na halach niezrobotyzowanych no bo po co miałbyś pracować na hali zrobotyzowanej?