Z tego co pamiętam to jeśli w ciężarówce zacznie palić się opona to nie wolno się zatrzymywać, tylko cały czas jechać. Trzeba by pogrzebać w przepisach ADR.
Zapaleniu uległ najprawdopodobniej olej napędowy. Kierowca cysterny musi być przeszkolony w zakresie podstawowym ADR oraz cystern. Na takim szkoleniu został zapoznany z budową cystern w tym zasadami działania zaworów bezpieczeństwa - "Zawory zamykają się w przypadku pożaru (w wyniku stopienia elementów bezpiecznikowych wykonanych z łatwo topliwych materiałów lub przy zaniku ciśnienia powietrza w pneumatycznym układzie sterowania zaworami)".
Kierowca wykazał się PROFESJONALIZMEM odjeżdżając od źródła pożaru, który mógłby spowodować nagrzanie cysterny i
@simperium: wydaje mi się że również kluczowym składnikiem wykazania się odwagą jest chociaż minimalna wiedza na temat co trzeba w danej sytuacji zrobić. Bo cóż po odwadze jak nie wiadomo w co ręce włożyć? Facet pewnie przeszedł odpowiednie przeszkolenie i wie jak ma postępować. Co oczywiście nie umniejsza wykazanej przez niego odwadze
dokładnie, w teorii to zawsze każdy myśli sobie, że w sumie dałby radę, jednak praktyka to często np. całkowita blokada ciała w wyniku czego człowiek tylko stoi i się patrzy jak głupi.
Takie akcje widać na filmach, gdzie główny bohater (jakiś heros) ratuje setki istnień ludzkich odjeżdżając taką cysterną. Wtedy myślimy "fajnie, ale bzdura straszna" - a tu się okazuje, że wcale nie bzdura, że takie sytuacje się zdarzają i tacy ludzie naprawdę czasami się znajdują w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Wielki szacunek za odwagę, racjonalne myślenie i szybką reakcję. Kto wie, może gość naprawdę uratował setki ludzkich istnień?
Komentarze (79)
najlepsze
Zapaleniu uległ najprawdopodobniej olej napędowy. Kierowca cysterny musi być przeszkolony w zakresie podstawowym ADR oraz cystern. Na takim szkoleniu został zapoznany z budową cystern w tym zasadami działania zaworów bezpieczeństwa - "Zawory zamykają się w przypadku pożaru (w wyniku stopienia elementów bezpiecznikowych wykonanych z łatwo topliwych materiałów lub przy zaniku ciśnienia powietrza w pneumatycznym układzie sterowania zaworami)".
Kierowca wykazał się PROFESJONALIZMEM odjeżdżając od źródła pożaru, który mógłby spowodować nagrzanie cysterny i
Bohater po prostu.
dokładnie, w teorii to zawsze każdy myśli sobie, że w sumie dałby radę, jednak praktyka to często np. całkowita blokada ciała w wyniku czego człowiek tylko stoi i się patrzy jak głupi.
Duke byłby dumny.