Dla narzekających - to raczej ma być coś na kształt telewizji edukacyjnej. Dla każdego, przedstawione w przystępny sposób. Dodatkowo poczytałem ostatnio na temat gościa i może znajdziecie inne opinie, ale ten doktor jest bardzo chwalony przez ludzi. Czy dostał dotacje na te materiały ? Nie wiem, ale wiem za to, że bardzo przyjemnie się ogląda doświadczenia przez niego prowadzone i tłumaczone. Nie jest to kolejne gówno z YT.
@monster-erni: @kacpervfr: a to raczej kwestia uczelni i programu kształcenia niż wykładowców. To samo jest przecież w szkołach niższego poziomu. Ciężko, żeby na kursie analiza matematyczna albo podstawy fizyki ktoś oceniał za skonstruowanie samochodu.
@xyza_xyza: Mi chodzi o to że są przedmioty które są konieczne a są zapychacze. Ja np. na studiach prawniczych miałem historię prawa która nic mi nie dała bo prawa się używa aktualnego. 90% osób na roku miało poniżej 40% z egzaminu więc profesor dał 3 od 30%
@bambosz81: Rzeczywiście, brakło odpowiedzi na pytanie czemu się tak dzieje. Podczas ruchu w dół element zostaje wprowadzony w ruch obrotowy (wokół jakiegoś środka obrotu), więc ramie obrotu dla ruchu w dół jest w innym miejscu, niż ramie obrotu dla ruchu w górę, stąd moment skręcający podczas ruchu na dół jest efektywnie większy niż podczas ruchu w górę. W wielkim uproszczeniu podczas ruchu w dół bardziej "prostuje" niż "ściąga", zaś podczas ruchu
Komentarze (43)
najlepsze
Rzeczywiście, brakło odpowiedzi na pytanie czemu się tak dzieje.
Podczas ruchu w dół element zostaje wprowadzony w ruch obrotowy (wokół jakiegoś środka obrotu), więc
ramie obrotu dla ruchu w dół jest w innym miejscu, niż ramie obrotu dla ruchu w górę,
stąd moment skręcający podczas ruchu na dół jest efektywnie większy niż podczas ruchu w górę.
W wielkim uproszczeniu podczas ruchu w dół bardziej "prostuje" niż "ściąga", zaś podczas ruchu
Tu obrazek