Parę słów o kolei - podkłady betonowe strunowe
Mirosław Romański opowiada o podkładach strunobetonowych, obecnie najczęściej spotykanych na liniach kolejowych w Polsce. W ramach modernizacji można już mówić o masowym zastępowaniu przez nie podkładów drewnianych, których użycie zostało ograniczone. Podkłady strunobetonowe to...
T.....o z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 36
- Odpowiedz
Komentarze (36)
najlepsze
2:18 "żelbeton" - mówi się albo, żelbet, albo żelazobeton, żelbeton nie jest pojęciem technicznym
(strunobeton to rodzaj żelbetu tylko jest on wcześniej sprężany)
2:20 odechciało mi się oglądać
@Flissek: Ani jedno ani drugie. Stalowe pręty są wstępnie naprężone więc przecież tracą na dzień dobry pewien zapas wytrzymałości na rozciąganie. A beton i tak jest kiepski na rozciąganie - po to się w niego wkłada pręty
Sieć mogłaby połączyć Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Białystok, Lublin, Rzeszów - słowem okrążyć Polskę i jeszcze ze 3 linie z północy na południe i ze wschodu na zachód przez Łódź i Warszawę.
opory powietrza zwiększają się kwadratowo w stosunku do prędkości, a co za tym idzie zużycie energii.
różnica w czasie dla przejechania 100km przy prędkości 350km/h a 300km/h wynosi ok
mój lokalny pociąg jedzie 130km/h, i to tylko dlatego że inaczej musiał by być drugi maszynista
ECA
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=26295&okno=start
Komentarz usunięty przez moderatora
Zakop