@szkorbutny: oczywiście, że dobrze. Nie wiem dlaczego ludzie tak z tego kpią. W warunkach przetargu określa się wszystkie wymagane parametry i potem wybiera tego, kto zapewni je najtaniej. Ale ma je zapewnić wszystkie. To nie jest tak, że idzie się do sklepu z barierkami i wybiera najtańszą olewając specyfikację.
Odnośnie tego co mówi w 3:00. Na A2 są takie miejsca, gdzie nie ma barierek i auto spokojnie mogłoby wlecieć w wielki rów i wyhamować, ale jacyś geniusze postanowili co jakiś czas walnąć wystające betonowe studzienki w które można się wpakować. Kojarzę przynajmniej jeden wypadek smiertelny gdzie kierowca zasnął i mógłby zatrzymać się bezpiecznie w rowie z rysami na lakierze, a skończył owinięty wokół takiego kloca.
@apee: Tak robią w USA (w sensie spore przestrzenie poza drogą, nie studzienki xD), u nas to nie do pomyślenia, zresztą nawet widać po wykopkach, że każdy błąd czy wykroczenie powinno być karane śmiercią, najlepiej na drzewie zasadzonym na poboczu.
@Morfeusz321: studzienki się powinno licować z powierzchnia terenu, może ktoś na koniec uznał, że tak może zostać. Kto ich tam wie. Nie ma zapewne przepisów w temacie, więc zrobili jak chcieli.
@RandomizeUsr0: kilka lat temu w forbes czytalem ze jego synowi udalo sie zaczac sprzedawac ten patent, inzoorganizowac firme. m.innymi jakis port w dubaju czy emiratach ma wzmocnione nabrzerze tym patentem, bariery samochodowe tez w jakims kraju montuja z tym
A jak różne rodzaje barierek mają się do bezpieczeństwa motocyklistów? Słyszałem, że motocykliści uważają bariery kablowe za gilotyny. Zna ktoś godne zaufania dane/opracowania w tym temacie?
Słyszałem, że motocykliści uważają bariery kablowe za gilotyny.
@eintopf: A ja ciągle słyszę jak kolesie siedzący okrakiem na silniku przyczepionym do dwóch kółek które stykają się z jezdnią wąskimi paseczkami gumy, chronieni jedynie kaskiem i cienkimi ciuchami narzekają że poruszając się tak z dużą prędkością w otoczeniu betonu i poruszającego się w różnych kierunkach żelastwa to inni sprawiają że czują się nie wystarczająco bezpieczni. Trochę jakby linoskoczek hobbysta miał pretensje do
Komentarze (86)
najlepsze
@szkorbutny: i jeszcze trzeba je dobrze zamontować (✌ ゚ ∀ ゚)☞
@szkorbutny: oczywiście, że dobrze. Nie wiem dlaczego ludzie tak z tego kpią. W warunkach przetargu określa się wszystkie wymagane parametry i potem wybiera tego, kto zapewni je najtaniej. Ale ma je zapewnić wszystkie. To nie jest tak, że idzie się do sklepu z barierkami i wybiera najtańszą olewając specyfikację.
Komentarz usunięty przez moderatora
@eintopf: A ja ciągle słyszę jak kolesie siedzący okrakiem na silniku przyczepionym do dwóch kółek które stykają się z jezdnią wąskimi paseczkami gumy, chronieni jedynie kaskiem i cienkimi ciuchami narzekają że poruszając się tak z dużą prędkością w otoczeniu betonu i poruszającego się w różnych kierunkach żelastwa to inni sprawiają że czują się nie wystarczająco bezpieczni. Trochę jakby linoskoczek hobbysta miał pretensje do