Wykopie, bo ludzie serio nie rozumieją sensu dbania o klimę, ale:
-nie "filtr klimatyzacji" tylko pan miał chyba na myśli filtr kabinowy. Wartow wymieniac ze względu na zdrowie, ale też usyfiony blokuje napływ powietrza, co zmniejsza wydajność nawiewu -ale jak już wspomniał o filtrze klimaryzacji, to szkoda, że nie wspomniał, że gdy klima w aucie np. 10 letnim działa, poziom czynnika jest ok. Ale "już tak dobrze noe chłodzi", to może być
@8800: Jest to już dość częsta praktyka (choć nie znam skali), a wielu to podejrzewało, bo często zamawiając elementy instalacji obsługujących 1 czynnik, dostajemy element, gdzie np. można pod etykietą znaleźć, że to na 2 czynnik. Bywają też kompresory, które mają nabite, że służą do obu. 1) Złączki - faktycznie są inne, są dostępne adaptery (przejściówka do maszyny na stary czynnik, aby wpiąć się w nową instalację) 2) Olej - kwestia
A i najistotniejsze co trzeba brać pod uwagę (przynajmniej ja bym wziął), to to, że nowy czynnik to nowość w aftermarkecie - samochody mają go od 2017 roku, więc dopiero pierwsze kończą okres gwarancyjny i serwisu w ASO i trafiają do niezależnych warsztatów. Dlatego niewiele warsztatów oferuje obsługę nowego czynnika, bo mało jest klientów, a tym którzy zainwestowali w sprzęt, musi się on zwrócić - to mocno pompuje ceny. Z sezonu na
Włączyć auto i ustawić temperaturę. Wystarczy to w zasadzie zrobić raz po zakupie auta. A No i w autach w których klima wołacza się przy zgaszonym silniku wyłączać start-stop (btw nie wiem co za imbecyl to wymyślił).
Auto z 2020 z przebiegiem 7000, klima przy wyłączaniu/włączaniu #!$%@?. Filtr kabinowy wymieniłem. Troche wcześnie jak na taki smród... Czym to potraktować?
Komentarze (20)
najlepsze
-nie "filtr klimatyzacji" tylko pan miał chyba na myśli filtr kabinowy. Wartow wymieniac ze względu na zdrowie, ale też usyfiony blokuje napływ powietrza, co zmniejsza wydajność nawiewu
-ale jak już wspomniał o filtrze klimaryzacji, to szkoda, że nie wspomniał, że gdy klima w aucie np. 10 letnim działa, poziom czynnika jest ok. Ale "już tak dobrze noe chłodzi", to może być
1) Złączki - faktycznie są inne, są dostępne adaptery (przejściówka do maszyny na stary czynnik, aby wpiąć się w nową instalację)
2) Olej - kwestia