20 tysięcy asteroid na Twoim komputerze - krótka zabawa Blenderem
A dzisiaj pokazuję Wam, jak samodzielnie zmusić Blender do wygenerowania pasa asteroid na podstawie surowych danych astronomicznych. Krok po kroku, w przyjaznej atmosferze. Trochę skryptowania (Python), trochę zabawy danymi... ale chyba warto. ;)
LukaszLamza z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 53
Komentarze (53)
najlepsze
mi się lapek gotuje od lekram, jak na wp wejdę(przypadkiem, rzecz jasna), a tu generowanie 20 tys. asteroid? o nie!
#pasta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Asteroidy umieściłbym blisko siebie w skupisku podpinając pod nie silnik fizyczny. Potem skryptem pchnąłbym każdą z nich randomową siłą ale większa od jakiejś wartości aby nie znalazły się blisko centrum.
Siła odpychająca asteroidy byłaby zgodna z wektorem [środek grawitacji] >[pivot asteroidy] ale dla osi y użyłbym o 3,4x mniejszych wartości
https://www.youtube.com/watch?v=UPkrB3_Oq_4
¯\_(ツ)_/¯
i jeszcze ta wada wymowy...
@sok_z_buraka a ja właśnie bardzo lubię nazwy zmiennych po polsku. Przy takim skrypcie może nie ma to takiego znaczenia ale przy kilkudziesięciu zmiennych łatwiej je znaleźć w algorytmie, który składa się głównie z angielskiego.
@LukaszLamza ciekawy materiał :)
@Wykopowicz_Maciej: co? Niby czemu? Jezyk nie ma znaczenia.
Komentarz usunięty przez moderatora