Jak firma HP Polska kombinuje, żeby nie przyjąć reklamacji.
Nabyłem oryginalny tusz HP do urządzenia wielofunkcyjnego. Kolorowy. A tu niespodzianka. Opakowanie nie naruszone. Tusz w środku oryginalny. Z nalepką oryginalną i nie naruszoną: HP Tri-colour, numer 342. Natomiast sam tusz jest czarny. Cały cartridge jest od tuszu czarnego i taki właśnie tusz ma w środku. Na zdjęciu widać oryginalną nalepkę, widać też kleks, jaki zostawia tusz: kolorowy zostawiałby trzy kleksy, i każdy innego koloru. Ten zostawia dwa, i oba czarne. Na zdjęciu również zbliżenie głowicy.
Jak dla mnie to jakaś pomyłka serii. Niestety, okazuje się, że reklamacji HP nie przyjmie, jeśli nie podam numeru seryjnego drukarki. Problem w tym, że drukarkę mają moi rodzice, o kilkadziesiąt kilometrów od miejsca, gdzie mieszkam. Nie są w stanie odczytać mi tego numeru. HP tłumaczy, że "taka jest nasza wewnętrzna procedura: reklamacja tuszu może nastąpić tylko po podaniu numeru seryjnego.
Uważam, że:
1. Wszelkie procedury "wewnętrzne" firmy nie mogą być sprzeczne z polskim prawem,
2. Reklamowanym produktem, który zakupiłem, jest tusz, a nie drukarka. I to ten towar jest przedmiotem reklamacji. Dlaczego nie mam prawa go zareklamować u producenta? Przecież mogłem ten tusz kupić jako prezent dla synka, który jeszcze nie ma drukarki. ("Niech ma, na zachętę" - jak w "Misiu").
3. Opakowanie i nalepki są nie uszkodzone. Nie jest to jakaś mniej lub
bardziej dyskusyjna wada, a tylko pomylenie (serii?) u producenta. Czy to oznacza, że osoby nabywające na prezent fałszowane przez HP tusze (sprzedaż czarnego jako kolorowy bardzo się opłaca!) nie mają prawa do reklamacji?
HP w tym przypadku funkcjonuje trochę jak rzeczywistość w firmie Barei. Mam też wrażenie, że za granicą reklamacja zostałaby przyjęta.
Poradźcie, gdzie to formalnie zgłosić? Do jakiejś organizacji ochrony praw konsumenta?
Komentarze (49)
najlepsze
To co widać na zdjęciu po lewej to ewidentnie jest głowica pojemnika z czarnym tuszem, na kolorowym to wygląda zupełnie inaczej(szersza, bardziej kwadratowa, trzy komplety dysz). Nie ma mowy, żeby coś się zlewało i nie ma mowy, żeby to był pojemnik z tuszem kolorowym, chyba, że HP właśnie odkryło magiczną technologię podawania trzech kolorów przez dwie
Konsument może skorzystać z prawa do reklamacji składanej na podstawie niezgodności towaru z umową przez okres dwóch lat od daty zakupu tego towaru. Niezgodność musi istnieć w chwili wydania towaru. Ciężar udowodnienia tego faktu spoczywa na konsumencie, gdy ten stwierdzi niezgodność towaru po upływie 6 miesięcy od daty wydania towaru. Czyli istnieje ustawowe
Pewnie procedura o której piszesz ma na celu dokonanie wstępnej selekcji tych co próbują wepchać tusz do niekompatybilnej z nim drukarki. Znając życie to pewnie w skali świata mają dziennie ze 100 telefonów od takich "roztargnionych" co to im tusz nie działa.
A Twój problem to zasadniczo jest do rozwiązania u sprzedawcy.