Test Polskiego silnika rakietowego z Firmy SpaceForest
Czwarty test silnika SF1000 z dnia 30.04.2021. Główne udoskonalenia w porównaniu z poprzednimi testami: - dzięki autorskiej technologii ablacyjnej oraz nowym składzie kompozytu obniżona została masa komory spalania przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości mechanicznej i termicznej -...
![Papudrak](https://wykop.pl/cdn/c0834752/3895559de38851101e63cb0e1bbdc452684aa06e04c05188e0a47252bb25202f,q52.jpg)
- #
- #
- #
- 85
- Odpowiedz
Komentarze (85)
najlepsze
źródło: comment_1620330840ref82Xe9ymuoLrYVeYaoQV.jpg
PobierzSiła ciągu na poziomie 30 kN, to 4 razy mniej niż siła ciągu silnika odrzutowego w F35 BEZ DOPALACZA.
A z dopalaczem ta różnica wynosi 6 razy... Ale trzeba przyznać, że silniki w F35 to obecnie najpotężniejsze silniki odrzutowe.
Dla porównania Raport (SpaceX) ma maksymalną siłę ciągu na poziomie 2200 kN. Czyli coś ok. 70 razy mocniejszy
A starsza wersja,
@szopa123: NIE
obecnie najpotężniejsze silniki odrzutowe to bodaj BE-4. Mają ciąg 2446 kN - więc są prawie 13 razy mozniejsze od silników P&W F135 montowanych w F-35.
HINT: silnik rakietowy jest właśnie silnikiem odrzutowym :) Silnik F135: turboodrzutowy - też jest silnikiem odrzutowym :)
Ale jak dotacje są zamieszane, to mam przeczucia, że projekt na przejedzenie kasy aby podszkolić kadry i wyjechać za granicę robić biznes...