Na świecie brakuje procesorów. To już nie tylko problem branży motoryzacyjnej
Największy problem ma obecnie branża motoryzacyjna, która musiała zastopować produkcję samochodów, ale ograniczenia związane z dostępnością komponentów dotykają także spółek technologicznych.
stefanfe z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 262
Komentarze (262)
najlepsze
To drożej niż topowe modele jeszcze kilka lat temu. 1080 Ti w momencie wyjścia (marzec 2017) kosztowała $699 czyli około 3000 zł jeśli doliczymy podatki i cła. Nawet nie chcę patrzeć ile koszują 3080 czy 3090 bo się jeszcze okaże, że za dwie-trzy takie karty
RTX prawem nie towarem!
@Trzpiot: się śmiejesz, ale umiem sobie wyobrazić scenariusz w którym "ze względu na koronawirusa, sprzęt komputerowy zarezerwowany jest dla biznesu, bo oni naprawdę go potrzebują.'
@popmart: owszem, układy do samochodów nie muszą być w 7 nm, więc ich produkcją może śmiało zająć się Global Foundries, czy inne faby mające już dopracowany "starszy" proces produkcji (zdaje się, że właśnie GloFo chwaliło się jakiś czas temu, że ich 14 nm jest tak dobre, jak 7 w kwestii energooszczędności). Wydaje mi się, że producenci bardziej zaawansowanych
Spoko, nic się nie stało, przenośmy dalej wszystko do Chin.
Siedzę w stosunkowo ustabilizowanym projekcie w fazie maintanance. Od jakiegoś czasu panował już względny spokój, natomiast od jakiegoś miesiąca działamy w "panic mode". Z tygodnia na tydzień dochodzą nowe komponenty co do których producenci elektroniki zgłaszają
@majk_emigrant: raczej zalew kiepskiej jakości, było znalezisko.
Była też panika na rynku dysków HDD i od tamtej pory obniżyli jakość.