@Anomalocaracid: Konkurencja nie śpi ale najwięcej do uwalenia przyczynił się CDRED wypuszczając gniota na konsole. A wystarczyło dopracować grę (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Anomalocaracid: To jest bardzo dobra gra ale: nieprzebijane opony, ciała po rzuceniu w dziwacznych pozycjach, stojące pionowo karabiny, zabugowane questy doprowadzające do furii, Irracjonalne zachowanie postaci, brak metra, latające samochody, oberznięty prolog, fizyka jazdy, wydajność. Tu naprawdę jest dużo do zrobienia. A ja liczę na to że to zrobią. Zanim wydadzą pierwsze płatne DLC. Mam i na PC i na konsole (kupiłem nawet cyberpunk xbox)
Z ostatniego wycieku z wewnętrznej konfrontacji zarządu i programistów:
Jeden pracownik zapytał zarząd, dlaczego w styczniu powiedział, że gra jest już "gotowa i grywalna", choć nie była to prawda. W odpowiedzi miał usłyszeć, że kierownictwo weźmie za to odpowiedzialność.
@BoJaProszePaniMamTuPrimasorta: Wiem, chodziło mi o całokształt. Scenarzyści odwalili kawał dobrej roboty, a programiści dali dupy, przez co odbiór gry jest jaki jest.
@pablo397 Nie wiem, przechodzę grę pierwszy raz, i nie wracam do poprzednich błędów. Daje CDPR od siebie tak z pół roku na połatanie tego, wtedy będę prawdopodobnie przechodził drugi raz
To gra została wydana w wersji alfa - nie zaimplementowali nawet modeli głównej postaci z trzeciej osoby (!). Imho wydana nie rok, a półtora roku za wcześnie.
Rok na dodanie wyciętych na szybko (a obiecanych) funkcji, pol roku na bugi, balans i optymalizacje.
nie zaimplementowali nawet modeli głównej postaci z trzeciej osoby (!).
@PlonacaZyrafa: z implementacją tego problemu walczyli od 2017 roku - nie wiem, w którym momencie odpuscili, ale podejrzewam, ze na pewno przez wiele miesięcy próbowali to rozwiązać grzebiąc w silniku.
To gra została wydana w wersji alfa
to nie jest wersja alfa. wersja alfa była gotowa w połowie 2018 roku - została zakończona główna linia fabularna, grę można było przejść całą.
@Frygus96: fakt, policja potrafi zdenerwować, ale raczej unikałem z nią kontaktu przez całą grę. Zbugowanej animacji i aut wystrzelonych w powietrze nie doświadczyłem ani razu (nie licząc braku włosów przy przeglądaniu się w lustrze, co zostało naprawione w nowym patchu). AI? Bywały lepsze w grach, ale tragedii nie ma. Bardziej mnie denerwował średnio zrównoważony poziom przeciwników, gdy jeden potrafił mi zadawać obrażenia za 30, a drugi za 300.
Co do easter egga - "Dziwne dni" to #!$%@? ZŁOTO jeśli chodzi o klimat mrocznego świata przyszłości. Jeśli ktoś nie widział, nie zrażajcie się tym, że to dość stary film.
Zabijam ojca. Świata nie zbawię, ale dam dylemat następnym czy opłaca im się pracować w "zawodzie". Surowe prawo, ale prawo.
A synek będzie rozgłaszać że branża jest niebezpieczna, że stracił ojca - inni gówniarze przemyślą to 100x zanim wejdą w biznes. Do 18 lat ma prawo być głupi - w szczególności gdy ma zły wzór do naśladowania, więc mu daruje.
Ale ostatecznie jako sierota - twórcy filmów zrobią z nim film, więc
@pablo397 A na policję nie można zadzwonić? Przecież to najbardziej oczywiste rozwiązanie. Inną opcją byłoby spalenie im budy z całym sprzętem i ze wszystkimi nagraniami.
Kto chcę grać, ten zagra. Kto chcę hejtować, to hejtuje. Wolny kraj. Gra pozwala na jedno i drugie. Ludziom, którym się wydaje, że coś się nie da, mogę powiedzieć tylko tyle, że w prawdziwym życiu będzie im zajebiście trudno. Co krok, to rozczarowanie.
Poczytałem opinie jak to zadanie odbierali użytkownicy reddita - opinie były wszelakie, ale większość czuła albo złość albo rezygnację i ciężko przeżywała stawianie gracza przed tak niejednoznacznym wyborem moralny.
Pogadaliśmy, a następnie odciąłem im łby za pomocą katany. Wybór nie był szczególnie trudny. Ciach, ciach.
@wieczny-student: Ale akurat misje poboczne są świetne i wszystkie trzymają poziom. Problem Cyberpunka leży gdzie indziej (i nie jest nim gówniane wydanie na last geny i bugi), na poziomie core designu. To świetna gra przygodowa (nawet jedna z lepszych), słaby RPG (perki, itemizacja, modyfikacje, implanty... głębia kałuży) i beznadziejny sandbox (otwarty świat to jedynie tło dla wydarzeń aniżeli funkcjonalna cześć gry) - dlatego też takie skrajne opinie. Podobnie było z Wiedźminem,
Wczoraj grałem godzinę i zdaje się, gra zacięła mi się w tutorialu skradania. Wrzuciłem ogłuszonego strażnika do zamrażarki i nic więcej nie mogłem zrobić. Nad lodówką pojawiła się kręcąca ikonka, której nie potrafiłem aktywować w żaden sposób ¯\_(ツ)_/¯ Nawet w pierwszej scenie Nomadem, próba rozjechania wkurzającego Szeryfa, kończy się jego przeniknięciem jego do środka auta w którym kuca z wyciągniętą bronią. Nie oddaję gry, bo mam nadzieję, że kiedyś ją naprawią. Niestety
Najbardziej podoba mi się to, że nie ma wyboru dialogowego w tym queście, a rozwiązanie jest zostawione w 100% w rękach gracza i tym, co zdecyduje się zrobić używając mechanik gry.
Ale to nie jest znowu jakaś rewelacja. Quest jest dobrze napisany a to jest co innego niż dobry quest. Tutaj akurat jest to bardzo prosty, ale efektywny przykład jak zwykłe usunięcie opcji dialogowej i zostawienie rzeczy w rękach gracza potrafi
Najbardziej podoba mi się to, że nie ma wyboru dialogowego w tym queście, a rozwiązanie jest zostawione w 100% w rękach gracza i tym, co zdecyduje się zrobić używając mechanik gry.
@FoolyKewly: tez uwazam ze to najwieksza zaleta. Dla wielu graczy, co widac tu po komentarzach, jest to jednak wada. Piszą, że jak to tak, gra nie sygnalizuje wprost, ze mamy podjac jakas decyzje, ze czemu nie ma jakiegos podsumowania, wpisu
Ludzie psioczą, a jakby gra była #!$%@? to nie bawiłbym się tak dobrze żeby wpakować w nią ponad 50 godzin, tak jak inni. Cyberpunka miałem kompletnie w dupie aż do momentu wydania, nie miałem oczekiwań i bawię się co najmniej zajebiście. A wykopki co szukają sensacji niech dalej będą złe ;]
Szkoda że to tylko jeden z niewielu takich questów, jak dla mnie to obaj zasługują na kule w łeb nie wiem nad czym sie tutaj zastanwiac. W RDR 2 bylo cos podobnego ale nie było tak czarno białe.
@pablo397: No ale ile innych żyć zniszczyli poprzez swoje działanie. Jest taki cytat z Punishera Ennisa "You work for the devil, you better be ready to die for him"
@pablo397: Jak dla mnie mocną stroną tego tytułu i nie wiem czy był to efekt zamierzony czy było to spowodowane cięciami jest to, że nie ma żadnego follow upa do tych zadań, nie widzisz rezultatów tych decyzji. Gra nie krzyczy, że coś źle zrobiłeś później dobrze czy źle, pozostają ci tylko właśnie takie domysły. Szkoda tylko, że tych wyborów jest bardzo mało, spodziewałem się więcej.
@pablo397: mi się podoba szczególnie Poboczne. Bugi zostawiają niesmak to swoją droga. Ale jak się do tych 2 podchodziło to oni mieli mieć odrazu dialog między sobą? Bo ja podszedłem wziąłem co miałem wziąć patrzę 2 typów lezy plackiem i nic. Myślę K. Nothing to do here :S
Komentarze (262)
najlepsze
XD
Nagrałem to dosłownie przed chwilą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pablo397 Nie wiem, przechodzę grę pierwszy raz, i nie wracam do poprzednich błędów. Daje CDPR od siebie tak z pół roku na połatanie tego, wtedy będę prawdopodobnie przechodził drugi raz
Trochę słabo. Nie ma możliwości torturowania, nie ma możliwości dostarczenia ich policji, nie ma możliwości porwania i sprzedania narządów.
Rok na dodanie wyciętych na szybko (a obiecanych) funkcji, pol roku na bugi, balans i optymalizacje.
@PlonacaZyrafa: z implementacją tego problemu walczyli od 2017 roku - nie wiem, w którym momencie odpuscili, ale podejrzewam, ze na pewno przez wiele miesięcy próbowali to rozwiązać grzebiąc w silniku.
to nie jest wersja alfa. wersja alfa była gotowa w połowie 2018 roku - została zakończona główna linia fabularna, grę można było przejść całą.
Nie wiem skąd
Surowe prawo, ale prawo.
A synek będzie rozgłaszać że branża jest niebezpieczna, że stracił ojca - inni gówniarze przemyślą to 100x zanim wejdą w biznes.
Do 18 lat ma prawo być głupi - w szczególności gdy ma zły wzór do naśladowania, więc mu daruje.
Ale ostatecznie jako sierota - twórcy filmów zrobią z nim film, więc
PLUSY PO PRAWEJ -->
A na policję nie można zadzwonić? Przecież to najbardziej oczywiste rozwiązanie. Inną opcją byłoby spalenie im budy z całym sprzętem i ze wszystkimi nagraniami.
tak właśnie zrobiłem bejsbolem rozwaliłem syna tego typa i wyszedłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pogadaliśmy, a następnie odciąłem im łby za pomocą katany. Wybór nie był szczególnie trudny. Ciach, ciach.
Ale to nie jest znowu jakaś rewelacja. Quest jest dobrze napisany a to jest co innego niż dobry quest. Tutaj akurat jest to bardzo prosty, ale efektywny przykład jak zwykłe usunięcie opcji dialogowej i zostawienie rzeczy w rękach gracza potrafi
@FoolyKewly: tez uwazam ze to najwieksza zaleta. Dla wielu graczy, co widac tu po komentarzach, jest to jednak wada. Piszą, że jak to tak, gra nie sygnalizuje wprost, ze mamy podjac jakas decyzje, ze czemu nie ma jakiegos podsumowania, wpisu
@Futri: Następnym razem zagadaj do nich - będziesz miał na drugie przejście ( ͡° ͜ʖ ͡°)