Hamulec elektromagnetyczny w praktyce
This type of brake is exclusively for emergency use, so its actuation is very rare event. It significantly shortenes the brake distance, but obviously causes extensive wear if used for regular braking. Subscribe to stay tuned for new rail videos:...
snickers111a z- #
- #
- #
- #
- #
- 71
Komentarze (71)
najlepsze
natomiast:
Tarcze wykonuje się ze specjalnego staliwa. Najczęściej tarcze są wentylowane i zbudowane są z dwóch powierzchni ciernych i elementów przewietrzenia (łopatki lub pręty). Elementy te mają na celu szybkie oddanie ciepła. Obecnie najczęściej stosuje się tarcze wentylowane z prętami, które wytwarzają znacznie mniejsze opory w przepływie powietrza niż łopatki. Opory te mogą być dość duże, nawet do kilku kilowatów przy prędkości
@sncf: Bardzo ciekawe, bo widziałem takie hamulce w nowych szwajcarskich pociągach. A po drugie, takie hamulce są dużo skuteczniejesze od tarczowych, poniewać są niezależne od kontaktu kół z szynami.
Komentarz usunięty przez moderatora