Ja #!$%@?ę, komentarze jak zwykle na poziomie. Podajecie przykłady węzłów z Japonii czy innych wysokorozwiniętych krajów olewając totalnie geografię i historię tych państw. Polska to kraj głównie nizinny gdzie nie ma potrzeby ani ekonomicznego uzasadnienia budowania wielu tuneli, estakad czy bardzo wyrafinowanych węzłów. Co więcej Polska to kraj gdzie 20 lat temu nikt nawet nie marzył o sieci autostrad i dróg ekspresowych dzisiaj podróż między większością miast wojewódzkich ma miejsce po drodze
Przypomnijcie sobie jak w 2000 roku jechało się np. z Poznania do Wrocławia czy z Lublina do Warszawy.
@Gorzki_stulejarz: A skąd wypokowa gówniarzeria ma to wiedzieć? Dwadzieścia lat temu to ich jeszcze w planach nie było. Oni całe życie w dobrobycie spędzili i biedy ani syfu, jaki był wcześniej, po prostu nie znają, a kontekstu ekonomiczno-historycznego nie ogarniają, gdyż słowo pisane ich brzydzi – łatwiej się przecież klika w emotki
@piastun: Ja też nie za równanie w górę i porównywanie do lepszych ich obwiniam, tylko o brak znajomości realiów i chęci do ich poznania. Drogi nie rosną na drzewach, trzeba je zbudować i to za ciężkie pieniądze. Nie da się tego zrobić od razu, bo budżet ma inne wydatki, a kraj wciąż jest na dorobku. Po upadku komuny byliśmy drugim (po głodnej Rumunii) najbiedniejszym krajem w Europie, wyprzedzały nas nawet
Drogi w Polsce to jest ta rzecz co do której "myślałem że nie dożyję" (jak to mawiają starzy ludzie).
20 lat temu jeździło się po Polsce krajówkami, gdzie "dobra droga" była wtedy jak były pobocza na których "dawało się marginesik" gdy było się wyprzedzanym na trzeciego. A już wypas to była Gierkówka - gdzie normalnie przecinały ją skrzyżowania ale miała te dwie jezdnie po dwa pasy A drogi dzieliły się na te do jazdy szybko i wolno przez kryterium wielkości dziur.
@hellfirehe: Były takie okresy, że jeździłem dużo po Polsce i oczywiście były regiony lepsze i gorsze. Najbardziej porównanie mam na trasie Lublin - Jelenia Góra. W miarę regularnie jeżdżę od końca lat dziewięćdziesiątych i zmiany są olbrzymie, chociaż do pełni szczęścia jeszcze sporo brakuje.
@projektant_doktorant: Mi z rozwojem Polski Wschodniej kolarzy się program skomentowany przez niejakiego p.Karpińskiego, to było chyba coś jak "Ch..j z tą Polską Wschodnią"...
@Skrytozerca90: e. Jest parę baboli. Skręt z POW na Lublin ma tylko jeden pas, po chwili robią się dwa by za chwilę znowu był jeden. Podobnie jest z Lublina na Mińsk. A np w 0:28 widać prawy kończący się pas co jest wbrew logice i bezpieczeństwu.
Cieszcie się, bo to jeden z ostatnich węzłów. Po vecie PIS-u nawet nie dokończą malować pasów bo pieniędzy nie będzie. Putin nawet palcem nie musiał kiwnąć, a PIS rozmontował demokrację zgodnie z jego oczekiwaniami.
"Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020". Nacieszcie oczy kochani, bo niedługo mogą się skończyć takie budowy.
@Kot_w_butach7: W przypadku dróg a i s wygląda to mniej więcej tak. Nie jest tak w każdym projekcie, bo są inne zasady kwalifikowalności. Nie da się tego porównać 1:1. W dodatku, na tym kontrakcie jest jeszcze m,in. budowa centrali sterowania ruchem dla całego kraju, też współfinansowana z ue ale z innego projektu.
Komentarze (190)
najlepsze
@Gorzki_stulejarz: A skąd wypokowa gówniarzeria ma to wiedzieć? Dwadzieścia lat temu to ich jeszcze w planach nie było. Oni całe życie w dobrobycie spędzili i biedy ani syfu, jaki był wcześniej, po prostu nie znają, a kontekstu ekonomiczno-historycznego nie ogarniają, gdyż słowo pisane ich brzydzi – łatwiej się przecież klika w emotki
Drogi nie rosną na drzewach, trzeba je zbudować i to za ciężkie pieniądze. Nie da się tego zrobić od razu, bo budżet ma inne wydatki, a kraj wciąż jest na dorobku. Po upadku komuny byliśmy drugim (po głodnej Rumunii) najbiedniejszym krajem w Europie, wyprzedzały nas nawet
20 lat temu jeździło się po Polsce krajówkami, gdzie "dobra droga" była wtedy jak były pobocza na których "dawało się marginesik" gdy było się wyprzedzanym na trzeciego.
A już wypas to była Gierkówka - gdzie normalnie przecinały ją skrzyżowania ale miała te dwie jezdnie po dwa pasy
A drogi dzieliły się na te do jazdy szybko i wolno przez kryterium wielkości dziur.
Od
@starnak: Do końca tego roku cała POW włącznie z tym węzłem ale za wyjątkiem tunelu na Ursynowie ma być oddana do użytkowania.
Putin nawet palcem nie musiał kiwnąć, a PIS rozmontował demokrację zgodnie z jego oczekiwaniami.
http://www.pulawska-lubelska.pl/dane-ogolne
Wartość projektu: 4 074 761 037,69 PLN
Wydatki kwalifikowane: 1 995 401 845,4 PLN
Wartość unijnego dofinansowania: 1 696 091 568,58 PLN
Poziom unijnego dofinansowania w procentach:
Nie jest tak w każdym projekcie, bo są inne zasady kwalifikowalności. Nie da się tego porównać 1:1.
W dodatku, na tym kontrakcie jest jeszcze m,in. budowa centrali sterowania ruchem dla całego kraju, też współfinansowana z ue ale z innego projektu.