Chciałem poprawić :) To było średnie napięcie a nie wysokie :) Linie wysokiego są dużo wyżej i samochodem takim nie dotkniesz. Najwięcej wypadków z koparkami itd jest właśnie na napięciu średnim czyli dziesiątki kV a nie wysokim które ma setki kV.
@Xaveri: Pierwszy zrobił na odwrót. Wyskoczył na jedną nóżkę i trzymał drzwi. Drugi wyskoczył daleko od ciężarówki, nie dotykał jej i miał złączone nogi.
Spotkałem się też z radą, żeby w podobnej sytuacji, gdzie ziemia może być pod napięciem, robić malutkie kroczki, krótsze nawet niż długość stopy. Im mniejsza odległość między stopami, tym mniejsze napięcie prądu między nimi, a przez to maleje prawdopodobieństwo przejścia prądu po nogach.
Nas na kursie koparko-ladowarki uczyli, że jak się zaryje jakieś kable albo zahaczy linie napięcia to nie należy wysiadać w koparko, tylko dzwonić po pomoc i odłączenie linii. Chyba że coś się dzieje takiego że trzeba wysiąść to trzeba wyskoczyć nie dotykając koparki, a potem skakać na obu nogach złączonych.
Komentarze (144)
najlepsze
@rozentuzjazmowany: Kiedy zahaczycie ciężarówką o przewody wysokiego napięcia to wysiadając pamiętajcie aby nie zamykać obwodu elektrycznego.
Spotkałem się też z radą, żeby w podobnej sytuacji, gdzie ziemia może być pod napięciem, robić malutkie kroczki, krótsze nawet niż długość stopy. Im mniejsza odległość między stopami, tym mniejsze napięcie prądu między nimi, a przez to maleje prawdopodobieństwo przejścia prądu po nogach.
Ponoć zdarza się,