W tym silniku ładnie jest dostępna rura dolotu z prawej strony silnika. Kolanko gumowe wychodzi z coolera i potem plastykowa rura obiega silnik. Jedyny ratunek przy automacie to wyrywać tą rurę/wąż lub odkręcić czymkolwiek opaskę i czekać jak zgaśnie (wtedy dostaje się tylko powietrze atmosferyczne bez oleju) lub zapchać dolot koszulką.
Oglądając ten film nasunęło mi się pewne rozwiązanie. Silniki diesla (TDI) wyposażone są w urządzenie zwane zaworem EGR. Ten zawór posiada klapę gaszącą. Od biedy klapą gaszącą można ręcznie sterować. Przesuwając ręcznie klapę gaszącą istnieje możliwość zgaszenia silnika(u siebie wielokrotnie w ten sposób gasiłem silnik). Pytanie do kogoś kompetentnego czy takie rozwiązanie w takim przypadku wchodziło by w grę?
@mich4l: ale jeżeli moja metoda okazałaby się skuteczna to jest zdecydowanie łatwiejszym rozwiązaniem. Jakikolwiek demontaż jest zbędny, nie musisz też nigdzie wtykać szmatki. EGR(zawór recyrkulacji spalin) w TDI masz na widoku, przy podszybiu po otwarciu maski. Klapa gasząca jest integralną częścią EGR, także wystarczy ją ręcznie przesunąć i auto gaśnie. Pytanie tylko brzmi czy takie rozwiązanie byłoby skuteczne i czy można by je zastosować w omawianym przypadku.
@Tio: a czemu miało by nie być możliwe? Tutaj jest jeszcze większe prawdopodobieństwo, bo samochód już kilkanaście lat ma i turbo może już być w złym stanie. Także radze się tym zainteresować.
Na filmu tego dymu narazie nie jest mega duzo, w gliwicach, bylem swiadkiem identycznej sytuacji tylko chyba pare minut pozniej. Dym spalanego oleju zaćmił 2 skrzyzowania kolo andersa i daszynskiego, powaznie, wydawac by sie moglo ze nagle nag gliwicami osiadla mgla ... gdy odjezdzalem spod maski widac juz byly plomienie - wtedy 1 raz widzialem taka sytuacje, spierda&^& gdzie pieprz rosnie ;]
Jeśli to automat i diesel to nie ma bata. Tak jak ktoś wyżej już napisał: przytkać wydech. Pozrywanie przewodów paliwowych może być trudne bo można mieć wszystkie metalowe (rurki takie) ew jakiś tam małe fragmenty przy filtrze paliwa który w nowych silnikach jest gdzieś zbunkrowany. Odłączenie akumulatora też nic nie da bo i tak będzie się kręcił. Dobre pytanie co w takich wypadkach robić? Bo silnik raczej szybko może się uszkodzić...
@enderowski: Nie wydech bo ten koleś z filmiku go przytykał nogą :). Jedyne wyjście to zdjąć koszule i zatkać WLOT powietrza zanim silnik wypali olej i się zatrze.
@enderowski: ale silnik nie spala paliwa z baku tylko prawdopodobnie z instalacji smarowania turbiny która się rozszczelniła. Zerwanie przewodów paliwowych nic nie da.
Komentarze (242)
najlepsze
ok masz tdi i manual. dlawisz silnik i jest wszystko ok.
a co zrobic jak masz automat ? jak zdlawic taki silnik ?
@Apiro dzieki ;).
http://www.youtube.com/watch?v=ErcGtCRpwKM
Wyglada tak samo jak ten o ktorym mowisz? Jesli widziales wybuchajace sprzeglo to ogladales jakis fake.
Tak.
Komentarz usunięty przez moderatora
rozwiazanie: regularnie sprawdzac czy w wylocie turbiny nie zbiera sie olej (tzw nagar) i mozna sie tego ustrzec