Ciekaw jestem czy dało by się użyć takiego AI do odchudzenia silników gier. Zapewne na takie rzeczy będzie jeszcze trzeba poczekać, jednak efekty mogą okazać się bardzo zadowalające :3
@FlaszGordon: Chyba przede wszystkim do gier lub efektów specjalnych w filmach to się nada, bo tam w większości przypadków wystarczy, żeby coś z grubsza wiarygodnie wyglądało. Oczywiście odchudzenie to w tym kontekście mniej wymaganych obliczeń dla podobnego efektu. A do zastosowań inżynierskich i naukowych symulacje powinny mieć możliwość oszacowania ich maksymalnego błędu. Człowiek raczej nie zrozumie, dlaczego złożona sieć neuronowa nauczyła się liczyć to tak a nie inaczej, i jaki to
@w__k: Przyznam, że właśnie w obrazach zajebiście się sprawdza. W powiązanych dostałem jeszcze materiał o tym i jestem pod silnym wrażeniem. Ehc... jak by taka wtyczka do pinta była. :3
@ZaganiaczMalp: i tak i nnie. AI to nauka w której bada się możliwości wykorzystania maszyn, algorytmów, urządzeń do kreatywnego rozwiązywania problemów. Machine Learning to część domeny AI: maszyny, aglorytmy, urządzenia uczące się, rozwiązują problemy na podstawie wcześniejszych danych - nie ma kreatywności. Jeszcze węższym pojęciem jest deep learning. Generalnie na razie nie ma dopracowanej technologii AI poza machine learning, dlatego wyodrębniono te pojęcia, bo dziennikarze dostawali spazmów myląc algorytmy które tylko
@robert-sad: No więc jak Machine Learning jest podzbiorem AI to jeśli coś jest Machine Learning'iem to jest też AI'em. Jeśli Reksio jest psem to jest też zwierzęciem.
Ciekaw jestem jaka jest różnica pomiędzy czasem klasycznych obliczeń vs inferencją wytrenowanego modelu. Ilość parametrów też musi być ciekawa (spora).
Ciekaw jestem jaka jest różnica pomiędzy czasem klasycznych obliczeń vs inferencją wytrenowanego modelu. Ilość parametrów też musi być ciekawa (spora).
@enceladus71: No właśnie... bo to nie sztuka zamienić każde węzeł siatki obliczeniowej wieloma neuronami estymującymi wartości wynik działania algorytmu.
Ale ludzie tutaj nie chodzi o gry. To próbka tego co może AI jeżeli chodzi o przewidywanie zdarzeń na podstawie aktualnych i historycznych informacji. Jeżeli to będzie się tak rozwijać to będzie można przewidywać idealnie choroby, wypadki, powodzie, pogodę, no wszytko....
@krzywy_odcinek: obecne AI czyli w szczególności deep learning to taka bardziej fajna aproksymacja a nie magia. Tak czy siak trzeba będzie mieć dane do uczenia.
Komentarze (64)
najlepsze
Zapewne na takie rzeczy będzie jeszcze trzeba poczekać, jednak efekty mogą okazać się bardzo zadowalające :3
Ehc... jak by taka wtyczka do pinta była. :3
#seriale
@enceladus71: No właśnie... bo to nie sztuka zamienić każde węzeł siatki obliczeniowej wieloma neuronami estymującymi wartości wynik działania algorytmu.