Smart Kid Belt - oficjalne stanowisko IDIADA, firmy homologującej
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_15844312950EscowEZLPpEMxHrOuyCyg,w300h194.jpg)
Oficjalne stanowisko firmy IDIADA, które chyba rozwiewa wszelkie wątpliwości i pytania na temat "bezpieczeństwa" tego wynalazku. Zapraszam do lektury
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/iTommy_100861db62,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 17
Oficjalne stanowisko firmy IDIADA, które chyba rozwiewa wszelkie wątpliwości i pytania na temat "bezpieczeństwa" tego wynalazku. Zapraszam do lektury
Hej,
To mój trzeci wpis o Smart Kid Belt na wykopie :)
Coraz więcej wiemy o Smart Kid Belt i jego "bezpieczeństwie"
Pierwszy:
Drugi:
https://www.wykop.pl/link/5317701/smart-kid-belt-czy-oszukuja-w-raportach/
5 lutego 2020 dostałem maila od treści:
Szanowny Panie,
muszę zrobić kolejne sprostowanie. W toku rozmów u nas w IDIADZIE na temat Smart Kid Belt okazało się, że jeden z naszych Klientów zlecił nam badanie tego systemu (o czym nie wiedziałem). Ale zlecił nam badanie tylko zderzenia w kierunku "do przodu" (wg Reg. ONZ nr 129) i w tym badaniu faktycznie Smart Kid Belt faktycznie uzyskał dobre wyniki. Trzeba jednak wiedzieć, że aby system Smart Kid Belt (czy jakikolwiek inny) dostał homologację wg Reg. 129, należałoby zrobić szereg dodatkowych badań i weryfikacji. Zatem stwierdzenie, że Smart Kid Belt jest bezpiecznym systemem, tylko na podstawie wyników zderzenia "do przodu" - jest poważnym nadużyciem.
Poproszono mnie o wstrzymanie publikowania informacji, aż dostanę kolejne informację.
Tak się stało w dniu wczorajszym, gdy otrzymałem maila z IDIADA (mail wysłany tez do właścicieli strony hrrp://jestempotrzebny.pl - ale o tym poniżej).
Najważniesze stwierdzenie IDIADA
As stated in the table below, the product DOES NOT meet six of the requirements; therefore, IDIADA has never approved this product as a child restraint system.
i to
IDIADA stoi na stanowisku, że systemu SmartKidBelt nie da się shomologować ani wg "starego" Regulaminu 44, ani wg "nowego" Regulaminu 129.
W tej sytuacji nie ma podstaw, aby stwierdzić, że jest to system bezpieczny, a to właśnie sugeruje artykuł "Jak bezpiecznie przewozić dzieci w samochodzie? - Okiem eksperta".
Screeny z przesłanego dokumentu:
Treść maila (na wypadek problemów z hostingiem zdjęc):
Szanowni Państwo,
w Internecie (Facebook, Wykop...) trwa dyskusja na temat systemu pasów dla dzieci SmartKidBelt. W tej dyskusji często przytaczany jest artykuł "Jak bezpiecznie przewozić dzieci w samochodzie? - Okiem eksperta" (https://jestempotrzebny.pl/bezpiecznie-w-aucie/) opublikowany na Państwa stronie. Pan dr Muszyński (w kopii niniejszej wiadomości) przytoczył w nim wyniki badań różnych fotelików oraz systemu SmartKidBelt, które zostały przeprowadzone u nas w IDIADZIE. Były to testy zderzenia czołowego i system SmartKidBelt faktycznie wypadł w nich bardzo dobrze.
Z tego powodu ten artykuł jest często przytaczany jako dowód na to, że system SmartKidBelt jest lepszy niż niejeden fotelik. Tak jednak nie jest! Test zderzenia czołowego to tylko jeden z wielu rodzajów weryfikacji, jakie muszą przejść urządzenia przytrzymujące dzieci w samochodzie, aby można było ocenić, że zapewniają one odpowiedni poziom bezpieczeństwa (i wydać im potwierdzającą ten fakt homologację). Jak pokazuje załączona analiza, przeprowadzona przez dział homologacji Applus IDIADA, system SmartKidBelt nie spełnia kilku formalnych wymagań Reg. 44 ONZ, mówiących o ułożeniu pasów na ciele dziecka i o oddziaływaniu urządzenia przytrzymującego na ciało dziecka.
Urządzenie SmartKidBelt nie powinno też uzyskać homologacji wg Regulaminu 129 ONZ (to nowy Regulamin, zawierający bardziej zaawansowane wymagania dla urządzeń przytrzymujących dzieci; badania zderzenia czołowego, przytoczone przez pana Muszyńskiego, zostały wykonane wg metodologii określonej już w tym nowym Regulaminie 129) m.in. dlatego, że Regulamin 129 przewiduje też zderzenie bokiem do kierunku jazdy, a tu SmartKidBeld nie zapewnia żadnej ochrony.
Reasumując: IDIADA stoi na stanowisku, że systemu SmartKidBelt nie da się shomologować ani wg "starego" Regulaminu 44, ani wg "nowego" Regulaminu 129. W tej sytuacji nie ma podstaw, aby stwierdzić, że jest to system bezpieczny, a to właśnie sugeruje artykuł "Jak bezpiecznie przewozić dzieci w samochodzie? - Okiem eksperta". Sądzimy że warto takie zastrzeżenie zamieścić na Państwa stronie gdzieś pod tym artykułem, aby nie wprowadzać Państwa Czytelników w błąd.
(pozwolę sobie kopię tej wiadomości wysłać również do tych wszystkich, którzy kontaktowali się z nami z prośbą o potwierdzenie, że IDIADA faktycznie uznaje SmartKidBelt jako system bezpieczny).
Czekajac na Państwa komentarz,
pozostaję z poważaniem,
Kamil Przewoski
Area Manager, Poland
Homologation Manager, East Europe
Komentarze (17)
najlepsze
To rozwiązanie zupełnie nie ma podejścia do fotelików. Nie zabezpiecza dziecka od boku, nie chroni głowy, nie zapewnia odpowiedniej pozycji dziecka. Jedynie lepiej układa pas, dla osoby niskiej.
Jeśli miałbym do wyboru wieźć dziecko z tym czymś lub w samych pasach, to pewnie bym się na to zdecydował, ale dopóki w sklepach są foteliki