NASA daje zielone światło dla budowy następcy Concorde'a
Eksperymentalny, 30-metrowy samolot Lockheed Martin X-59 QueSST przetestować ma redukcję gromu dźwiękowego. To ona jest kluczem dla pasażerskich podróży ponaddźwiękowych. Pierwszy lot już w 2021 roku.
yolantarutowicz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 69
- Odpowiedz
Komentarze (69)
najlepsze
Za głośne, zbyt paliwożerne, a ten zysk wynikajacy z prędkości jest niewystarczający.
Po przekroczeniu bariery dźwięku, przy prędkości ok. 2 Ma, opór maleje do poziomu dla prędkości 0,7 Ma. Problem w tym, że trzeba wcześniej pokonać barierę dźwięku, co trzeba było robić dopalaczami, które wysrywały paliwo tonami.
Dzisiaj doszły jeszcze różne środowiskowe duperele, jak emisja tlenków azotu oraz hałas. Chociaż w lotnictwie to tam nie ma większego znaczenia, w lotnictwie najważniejsze jest
Bo inaczej nikt na świecie nie mógłby tego zrobić #pdk
Fajna sprawa.