Już kiedyś pisałem - wszelkie "normy" za których przekroczenia dostajemy po dupie z UE, wszelkie limity, kary itd.... to tylko kasa, kasa. 90% emisji CO2 do atmosfery pochodzi nie z UE, tylko z USA i Chin. W USA nawet mają modę na 'zadymianie" dieslami na skrzyżowaniach. A nam się dokręca śrubę. Ekologia to tylko biznes. A UE to jeszcze lepszy biznes..... dla Niemiec, które trują bardziej niż Polska, ale to my za
@Radbard_78: ale zdajesz sobie sprawe, ze film na Youtubie jest z roku 2009? 10 lat temu. Gospodarka chinska byla dwukrotnie mniejsza niz jest obecnie, a takze Chinczycy nawet nie mysleli na temat wykorzystywania zielonej energii.
@Kapiusek: w Chinach żyje przeszło 6 miliardów ludzi więcej niż w Europie, dobrze wiedzieć xD Ty się lepiej już nie wypowiadaj, pozostań przy minusiwaniu tego co ja pisze czy coś xD
@Barte: Przejrzałem wszystkie komentarze żeby zobaczyć, czy ktokolwiek to zauważył, łap plusa :D Obok tych kłębów pary jest trochę dymu z paleniska, ale zdecydowanie maszyniści tutaj bardzo sprawnie palą skoro nie ma czarnych kłębów (albo palą czymś innymi niż węglem?) https://czysteogrzewanie.pl/2014/04/wegiel-i-para-na-kolei-bylo-ale-czy-minelo/
Zwróćcie uwagę, że spala ten węgiel znacznie czyściej niż paleniska w niektórych polskich domach. Większość "dymu", to kondensująca para wodna, której ujście jest właśnie w strumienicy w kominie, dzięki czemu uzyskują efekt dmuchawy wyciągającej spaliny. Ma ktoś parametry tych parowozów? Ciekawe jakie współczesne nowinki techniczne zastosowano. Obstawiam, że tłoki wykonane z dzisiejszymi tolerancjami oraz uszczelnienia teflonowe. Nie zdziwiłbym się, jeżeli emisja CO2 wyszłaby w tym rozwiązaniu porównywalnie do transport węgla + spalenie
@trololol: no to może Cię zaskoczyć fakt, że silniki Diesla stosowane w autach osobowych od lat ~ 90 mają sprawność cieplną niemal identyczną z elektrowniami węglowymi, a silniki okrętowe istotnie przewyższają sprawność elektrowni węglowych. Dane możesz znaleźć np na Wikipedii.
@pejter: Według googla lokomotywy parowe na węgiel osiągają sprawność w okolicach 36% natomiast elektrownie węglowe max 50%. Pewnie dostępność paliwa oraz trudność w budowie elektrycznych trakcji kolejowych przesądziły na korzyść lokomotyw parowych.
Komentarze (92)
najlepsze
@Radbard_78:
W niektórych stanach za rolling coal możesz wyłapać tysiąc dolarów i/albo pół roku więzienia.
Ty się lepiej już nie wypowiadaj, pozostań przy minusiwaniu tego co ja pisze czy coś xD
https://czysteogrzewanie.pl/2014/04/wegiel-i-para-na-kolei-bylo-ale-czy-minelo/
Pewnie dostępność paliwa oraz trudność w budowie elektrycznych trakcji kolejowych przesądziły na korzyść lokomotyw parowych.
Komentarz usunięty przez moderatora