Dzięki inwestycji za 11 mld zł Polska może stać się żeglugową potęgą
Rząd przygotowuje się do budowy 90-kilometrowego kanału, który połączy Wisłę z Odrą. Trwają konsultacje. To projekt o cywilizacyjnym znaczeniu dla Śląska i ważny element międzynarodowego planu otwarcia wodnego szlaku handlowego spinającego państwa bałtyckie z basenami Morza Czarnego i Adriatyckiego.
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 206
- Odpowiedz
Komentarze (206)
najlepsze
@venom696: na Odrze są, nawet ostatnio RZGW Szczecin zamówiło cztery nowe.
Z tak dumnie zapowiadanym CPK też nic nie wiadomo, ot powołali spółkę. -nawet już prezes zdążył się zmienić.
Samochód elektryczny ?- obecnie 500 jest ważniejsze, tak powiedział sam premier
Spółka mająca budować domy drewniane - powołano, zatrudniono prezesa i już tak dwa lata sobie prezesuje.
O elektrowni atomowej to nawet nie warto wspominać.
Czy
...premier to mistrz obietnic, zapytany o elektryczne samochody odpowiedział, że zawsze chodziło mu o autobusy xD
Swoją drogą... przemysł lotniczy w dobie ocieplenia klimatu super...,inwestycje w żegluge śródlądową, gdy mamy notoryczną suszę? energetyka państwa oparta na węglu? Budujmy auta elektryczne zasilane energią z Bełachtowa ;) Powinniśmy budować
@pompki: Musi być bardzo dużo różnych warunków spełnionych, żeby był najtańszy. Tak dużo, że w zasadzie on nigdy nie jest najtańszy, nie na takich rzekach jak w Polsce. Porty, dodatkowe dojazdy, dodatkowe tory, bocznice, dodatkowe, nawet kilkukrotne przeładunki, czas transportu wydłużony w najlepszym razie kilkukrotnie, utrzymanie infrastruktury, budowa śluz, betonowanie rzeki, pogłębianie torów wodnych, brak wody, zamarzanie wody,
Polska jest krajem, gdzie praktycznie NIE ISTNIEJE obecnie transport rzeczny.
Dziesiątki lat olewano temat i większość rzek nie jest spławna. Do tego trzeba dołożyć, że te barki, które w ogóle jeszcze pływają mają po min. 40 lat. No i do tego kolejny rok z rzędu rzeki wysychają do rekordowo niskich poziomów.
Ale pewnie utopmy kilkanaście miliardów w gównokanał bez uzasadnienia biznesowego. Wyjdą na tym
@mailtalk: @konserwix: Mhm, zwłaszcza gdy chyba 3 albo i 4 rok z rzędu w takiej Wiśle jest poniżej 1m wody. Super pomysł wywalić kilkanaście miliardów na coś z czego prawie nikt nie będzie korzystał (bo niby po co, skoro transport samochodowy jest sprawny i tani).
Już by lepiej
@Escalade: dodajmy jeszcze do tego, że to co ma te barki pchać - Bizony i Nozorożce - to jeszcze większe zabytki, o ile któryś pływa, spełniają normę Euro-0 kopcące i zanieczyszczające wodę... i zaraz ekolodzy (lub opłaty karne ekologiczne) cały sens tego transportu uwalą na miętowo.
https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/na-niemieckich-rzekach-i-kanalach.html
a w tym roku po Renie się pływać nie dało, bo było za mało wody.
Oni jeden prom od 4 lat budują i na razie jest stępka.
Połączą wysychająca Odrę z tak wyschniętą Wisła w celu... przenoszenia kajaków na nogach?