Reklamacja bez paragonu za potwierdzeniem płatności? Nie w Media-Markt.
Żona zakupiła rok temu suszarkę do włosów w Media-Markt. Suszarka po około roku przestała działać. Szybkie poszukiwania pudełka z paragonem. Pudełko znalezione ale paragon wyblakł. Jednakże płaciłem za sprzęt kartą, więc potwierdzenie płatności wydrukowałem i poszedłem zgłosić reklamację.
pwdpraca z- #
- #
- #
- #
- #
- 229
- Odpowiedz
Komentarze (229)
najlepsze
ps: ja na wszelki wypadek od razu robię zdjęcie temu paragonu, jak mam coś na gwarancji :)
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11630
https://bezprawnik.pl/reklamacja-bez-paragonu-jest-jak-najbardziej-mozliwa-dowodem-moze-byc-potwierdzenie-platnoscia-karta/
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-dlugo-nalezy-przechowywac-paragony
Więc jeśli nie posiadają takiej bazy i nie mogą sprawdzić proponuję o wezwanie do urzędu skarbowego. Szybciutko się znajdzie paragon.
Na zdjęciu formularza widać datę zakupu czyli jednak pracownik musiał to sprawdzić i przyjąć wiec po cholerę wpisał w
Więc niestety prawnie nie masz racji, a sklep owszem.
Obstawiam w tym przypadku jednakże po prostu zwykłe "nie chce mi się", bo gdyby komukolwiek ze sklepu się chciało to by
Kupione było w innej firmie niż reklamowane. To ze firmy działają w porozumieniu i umożliwiają reklamację towaru nie kupionego u nich to tylko gest w stronę klienta. Jak nie widzisz to podpowiem- OP KUPIŁ W INNEJ SPÓŁCE NIŻ REKLAMOWAŁ!
MSHP ma taki system że ogarnięty pracownik jest w stanie ustalić numer paragonu beż żadnego problemu. Tyle że to musi być w tym konkretnym
Jeśli reklamuje z tytułu gwarancji to zapisy gwarancji są święte - jeśli karta gwarancyjna wymaga paragonu/faktury to bez tego nie da się wyreklamować.
Ps. co innego jak zdecydujesz się na reklamację z rękojmi...
Więc OP robi aferę a sam jest głąbem.
Jeżeli było to kupione w tym samym sklepie to nie ma problemu. Media to spółki komandytowe- każdy sklep to inna firma. Więc nie maja dostępu do "wspólnej" bazy paragonów. A przynajmniej na poziomie zwykłego pracownika.
14 dni nie zawsze obowiązuje.
Gwarancja może rządzić się swoimi prawami i sklep często odrzuca roszczenia gwarancyjne bez sensownego powodu, ale rękojmi odrzucić nie może jeżeli spełnione są wszystkie warunki reklamacji wyszczególnione