No teraz wreszcie konkret. Bo poprzednie demo wyglądało jak DarkPlaces na sterydach, czyli niby ładnie, ale bez szału. Teraz dopiero widać, co ten RTX może.
Widziałem dema nowszych gier to też tyłka nie urywało, bo z kolei oryginalna grafika była do oporu zoptymalizowana, żeby za pomocą "dymu i luster" wyglądała najlepiej jak się da. Włączenie RTX powodowało znaczący spadek FPS-ów, i niewielką, z trudem zauważalną poprawę detali grafiki.
Niechetnie podchodzilem do tych nowych kart RTX ale kupilem i wywarla pozytywne wrazenie przynajmniej w grze battlefield V. (Karta na ktora sie zdecydowalem to RTX 2070)
Moim zdaniem szkoda mocy tak poteżnęj karty którą zakupiłeś na efekt świetlny zwany ray tracingiem. W starych produkcjach jak powyżej q2 wygląda to świetnie bo wtedy nie było zupełnie fektów świetlnych albo były jakieś szczątkowe. Ale nowe gry mają już zaawansowane możliwości oświetlania pomieszczeń, że ray tracing,aż tak bardzo nie robi efektu wow dla gracza. Mam takie wrażenie oglądając filmy z lets playów na Yotube i oczwytiście mogę się mylić. W tym
@graf_zero: Jeszcze pytasz? Nvidia chce sprzedawać karty graficzne, oni mają w d00psku że można to zrobić metodami wymagającymi mniej zasobów. PACZCIE PROMIENIE SIE ODBIJAJO
GURWA HALYNA 6k ZA KARTE ŻEBY MIEĆ WIECEJ ODBLASKUF1111, nie mogę sobie przypomnieć czy jak nastąpiło przejście z np direct 8 na 9 to ludzie też tak sie srali, że to przecież kosmetyczna zmiana i nie będą tysiace na nowe karty wydawać, czy to coś obecnie sie ludziom w głowach poprzestawialo :d
@PieronWoBistDu: To nie jest "więcej" odblasków. To są odblaski, które symulują rzeczywiste płomienie słoneczne. Nie robią ich koniecznie więcej, po prostu robią je kolosalnie bardziej dokładnie.
6 tysięcy? Za technologię, która jeszcze rok temu wydawała się niemożliwa do udźwignięcia w czasie rzeczywistym? Nie wydaje mi się, żeby to było strasznie dużo.
Komentarze (182)
najlepsze
Teraz dopiero widać, co ten RTX może.
Widziałem dema nowszych gier to też tyłka nie urywało, bo z kolei oryginalna grafika była do oporu zoptymalizowana, żeby za pomocą "dymu i luster" wyglądała najlepiej jak się da. Włączenie RTX powodowało znaczący spadek FPS-ów, i niewielką, z trudem zauważalną poprawę detali grafiki.
Ale taka Q2? No
Każdy z pokazanych efektów można osiągnąć "oszukując" i robi się to od lat.
Po co mi w strzelance prawdziwy metal odbijający prawdziwe światło podczas gdy 90% efektu można uzyskać teksturami używając 5% mocy obliczeniowej.
6 tysięcy? Za technologię, która jeszcze rok temu wydawała się niemożliwa do udźwignięcia w czasie rzeczywistym? Nie wydaje mi się, żeby to było strasznie dużo.