To tech demo jest adresowana do największych graczy na rynku gier, prócz graczy :). Jak by nie patrzeć Quake 2 to matka wszystkich silników FPS, opartych o przestrzeń BSP, czyli: Source, (Half-life 1 i 2, CS,Team Fortness), Call of Duty i Idtech 3,4,5. Format Mdx z Quake, czyli zbejkowanych animowanych figurek (nie mam polskiego słowa bake animation), zaimplementowany został do Warcrafta 3 i gier opartych o W3, jak LOL, Dota czy WoW.
Widać różnicę i to sporą, ale... chyba dlatego wygląda to tu tak fajnie, bo standardowy quake miał tandetne oświetlenie. Jak patrzę na porównania w nowych grach jak BFV to różnica nie jest aż tak powalająca.
Jak patrzę na porównania w nowych grach jak BFV to różnica nie jest aż tak powalająca.
@Ksionc-Tomasz: Bo żadna nowa gra nie wykorzystuje w całkowicie RTX tylko jest on wykorzystywany do jakiś pierdół. Jakby RTX miał być wykorzystywany jako całkowite oświetlenie, refleksy itd to ta karta by się zesrała.
Jakby ktoś kiedyś zapytał czym jest ten ray tracing to można odpowiedzieć w taki sposób, że jest to technologia, umożliwiająca bardziej realistyczne zachowanie światła. Na przykład gdy przepływa przez roztwory koloidalne (a takim jest powietrze) to tworzy tak zwane stożki Tyndalla czyli takie promienie, do tego gdy światło jest odbijane przez jakąś powierzchnię to odbicie wygląda inaczej w zależności od kąta z jakiego jest obserwowane.
"Bjutiful, bjutiful" Mogli dodać jeszcze kilka paprotek, storczyków i latające motylki. Byłoby jeszcze piękniej. Szkoda tylko że to wszystko jest bardziej sztuczne i plastikowe niż pradawne, wypalone światła. O tym że tam jest z 4 poligony na krzyż to już nie wspominając.
Po tylu latach taaaaaki postęp. Żenujące. I tak większość "obróbki" w grach ma miejsce w mózgu gracza. Pamiętam Unreal i Quake z dawnych lat i grało się miodnie.
@dps: Przeczytałeś "technicznie" i nie zrozumiałeś właściwego SENSU wypowiedzi. Gra to KLIMAT, scenariusz i .. tak naprawdę jej obraz tworzy się w umyśle gracza. Ja zapamiętałem Quake II jako fotorealistyczne dzieło, wyidealizowałem i NIE WIDZĘ dziś po tylu latach żadnego progresu. Za 20 lat ktoś będzie się spuszczał na dzisiejszym Maincraftem w 24K... I pewnie ktoś napisze "Żenujące"...
Ciekawe jak wyglądałaby wydajność gdyby zastosować software'owy ray tracing (tzn bez dedykowanych rdzeni RTX). Ciekawe czy byłaby chociaż jedna klatka na sekundę?
Komentarze (182)
najlepsze
@Ksionc-Tomasz: Bo żadna nowa gra nie wykorzystuje w całkowicie RTX tylko jest on wykorzystywany do jakiś pierdół. Jakby RTX miał być wykorzystywany jako całkowite oświetlenie, refleksy itd to ta karta by się zesrała.
I tak większość "obróbki" w grach ma miejsce w mózgu gracza. Pamiętam Unreal i Quake z dawnych lat i grało się miodnie.
Za 20 lat ktoś będzie się spuszczał na dzisiejszym Maincraftem w 24K...
I pewnie ktoś napisze "Żenujące"...