Jak ELECTRO.PL recertyfikowane dyski sprzedawał jak nowe
TLDR; ELECTRO.PL sprzedawało naprawiane dyski twarde jako nowe produkty. Po wniesieniu reklamacji odmawiają prawa do wymiany sprzętu na właściwy produkt.
decydent z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 25
- Odpowiedz
TLDR; ELECTRO.PL sprzedawało naprawiane dyski twarde jako nowe produkty. Po wniesieniu reklamacji odmawiają prawa do wymiany sprzętu na właściwy produkt.
decydent zTLDR; ELECTRO.PL sprzedawało naprawiane dyski twarde jako nowe produkty. Po wniesieniu reklamacji odmawiają prawa do wymiany sprzętu na właściwy produkt.
W grudniu 2018 roku zakupiłem przenośny dysk twardy, lecz towar który otrzymałem był inny niż ten, który zamawiałem - był to produkt recertyfikowany, a nie całkiem nowy. Na mój wniosek wymiany towaru na właściwy, sklep odebrał produkt, ale nie chce wydać produktu właściwego zasłaniając się, że produkt ten nie jest dostępny. Proponują zwrot zapłaconej kwoty, a mi zależy na wymianie produktu na produkt, który zamawiałem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że od momentu zakupu produkt zdrożał.
Kontaktowałem się w tej sprawie z prawnikiem na infolinii UOKiK i zostałem poinformowany, że mam prawo domagać się wymiany produktu, nawet jeśli nie jest on bezpośrednio dostępny w magazynie, to sprzedawca może go sprowadzić z innego sklepu. Zostałem również poinformowany, że mam możliwość wyznaczenia terminu na realizację mojego żądania. Przekazałem informację do sklepu, powołując się na opinię prawnika, a także na art. 561 KC. Wskazałem również termin realizacji. Sklep powtórnie zignorował tę interpretację odpisując jedynie, że nie zgadzają się na wymianę.
Chciałbym nadmienić, że proponowałem również by sklep wysłał mi ten sam dysk twardy ale w innym kolorze (kolor nie ma dla mnie znaczenia), gdyż dysk ten w innych wersjach kolorystycznych sklep posiada na stanie. Sklep odmówił również takiego rozwiązania. Informowałem również sklep, że zwrócę się do Rzecznika Praw Konsumenta, lecz nie zmieniło to podejścia sklepu do sprawy - cały czas odpisują, że ich decyzja jest ostateczna i nie wymienią mi produktu.
W taki oto sposób zakupiłem prezent świąteczny, który jak dobrze pójdzie chyba wręczę siostrze na następne święta. Zdecydowanie odradzam ten sklep.
Komentarze (25)
najlepsze
1. Jaki dysk
2. screen lub raport z programów które wskazują na to że dysk jest używany lub naprawiany,
3. zero informacji na temat dowodu zakupu
4. Sprzedawca jak nie ma towaru na stanie moze zaproponować zwrot gotówki.
5. jeszcze raz zero informacji na temat owego dysku który teraz jest w wyższej cenie jak przed świętami co jest totalną bzdurą bo dyski HDD i SSD poszły ostro w dół.
ad. 1. SEAGATE Dysk SEAGATE STDR1000301 1TB Szary
ad. 2. Produkt jest recyrtyfikowany (zdjęcie w załączeniu)
ad. 3. W załączeniu zrzut z maila, w którym jest informacja o zamówieniu (tam nie ma informacji, że produkt jest recertyfikowany), a także zrzut z faktury wystawionej już po zakupie, w której jest informacja o tym, że produkt jest BULK.
ad. 4. Zgodnie z informacją uzyskaną od UOKiK sprzedawca ma
"§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim
Dopóki sprawa nie staje się śliska, to właśnie tak to działa. Konsumencie masz prawo nas pocałować w dupę.
Komentarz usunięty przez moderatora