Witajcie ponownie,
zapraszam na dalszy ciąg sprawy anulowania zamówień po przyjęciu do realizacji (czyli zawarciu umowy) przez sklep empik.com, którą opisałem w ramach tego znaleziska: https://www.wykop.pl/link/4732...
Dziś otrzymałem odpowiedź na moje zapytanie na FB, w tej sprawie od Federacji Konsumentów, które wystosowałem do nich już w sobotę - otrzymałem zgodę na publikację [SCREENY PONIŻEJ]
Co z tego wynika?
Reasumując Federacja Konsumentów po zapoznaniu się z faktami przedstawionymi w poprzednim moim wpisie na Wykopie i na nim bazując przyznaje mi rację zastrzegając, że nie analizowali całości regulaminu dlatego zastrzegają na końcu warunek ważności zawartej umowy - ja co do tego nie mam wątpliwości, gdyż umowa została zawarta zarówno zgodnie z regulaminem empik.com ( https://www.empik.com/regulami... ) a konkretnie spełnione zostały §6. ppkt. 2, §6. ppkt. 7, §6. ppkt. 8 jak i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Rozmawiałem dziś również z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Łodzi i po dokładnym przedstawieniu sprawy zostałem poinformowany dodatkowo iż kwestionowany przeze mnie punkt regulaminu empik.com a mianowicie §6. ppkt. 10. można by wykorzystać do anulowania praktycznie każdego zamówienia - chociażby dlatego, że jest tam to zdanie "... lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn." dlatego zalecono mi abym poczekał na oficjalną odpowiedź sklepu na moją wiadomość a następnie jeśli będzie ona "niewłaściwa" będą mnie reprezentować w tej sprawie.
Dodatkowo zwrócono mi uwagę, że aby zgłosić do UOKIK podejrzenie stosowania klauzuli abuzywnej muszę najpierw wezwać sklep do jej usunięcia co muszę załączyć do zgłoszenia - co potwierdza informacja zawarta na stronie UOKIK https://www.uokik.gov.pl/niedo...
"W kierowanym do UOKiK zawiadomieniu należy wskazać, czy konsument podejmował kontakt z przedsiębiorcą w celu usunięcia kwestionowanego postanowienia ze wzorca umowy i jakie w tym zakresie stanowisko zajął przedsiębiorca."
Dziś również miałem okazję rozmawiać telefonicznie z Panią Rzecznik Prasową Empiku, która zna już sprawę i obiecała zająć się nią priorytetowo tak aby cała sprawa została rozwiązana i wyjaśniona jak najszybciej - trzymam za słowo zatem.
Komentarze (262)
najlepsze
A my kciuki, żeby się udało Mirku (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@FHA96: Wydaję mi się, że @anonimowyzpl nie walczy już o to co zamówił, on walczy w imię zasad. Ja również bardzo to sanuję i kibicuję gorąco z mojej piwnicy. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
W tym przypadku nic byś nie ugrał nawet z prawnikiem. Zreszta, po co prawnik, wystarczy znaleźć i przeczytać własciwe przepisy w KC dot. skutków niewykonania umowy wzajemnej.
Nawet jesliby ise okazało, że ten zapis w regulaminie empiku to klauzula niedozwolona, nic to w tej sprawie nei zmienia. Empik dostałby jakąs kare
Czyli swoją grę pewnie dostaniesz bo nagłośniłeś sprawę, a każdego innego dalej będą mieć w dupie ¯\_(ツ)_/¯
Czyli jednak gra znalazła się na magazynie (?!) a wiadomości, które w dniu wczorajszym (7 stycznia 2019) były
Rachunem, pokwitowanie, karton po wysylce i sama gra w folii. Więc już sie nie da.
ja nie potrafią synchronizować stanów magazynowych z ofertą na stronie, to niech nie zabierają się za sprzedaż online.