JS dla średnio zaawansowanych - Tworzenie gry typu Mario...
W tym odcinku dodamy ostatnią rzecz jakiej brakuje w naszej grze, czyli monety. Przygotujemy do nich animacje, możliwość ich zbierania oraz położenie na mapie. Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/2jia7o0es58hckf/Mario_Ep11.zip?dl=0
Maly_Programista z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 132
- Odpowiedz
Komentarze (132)
najlepsze
Cześć. Witam w kolejnym odcinku, z serii tworzenia gry Mario w przeglądarce. Ostatnio zakończyliśmy trzyodcinkowy proces tworzenia potworków i zbliżamy się powoli do końca, ale do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze monet, które dziś dodamy i dźwięków, które dodamy w ostatnim odcinku. Dziś będzie tu bardzo dużo kopiowania, ale skoro mamy już sporo gotowego kodu to po co wymyślać kolo od nowa. Do naszego obrazka z mapą, z
Musimy pamiętać też o tym że po naszej śmierci monety będą przesunięte. W skrypcie śmierci, przywrócimy je spowrotem na właściwą pozycję. Kopiujemy ten kawałek i podmieniamy nazwę tabeli.
Warto też sprawić żeby nasze monety zaczeły się kręcić wokół własnej osi. Wewnątrz animacji dodajemy więc funkcje "Moneta" z parametrem dane, a wewnątrz niej wklejamy fragment skopiowany stąd. Tu też podmieniamy sobie nazwy na odpowiednie. W sekcji aktualizacy wywołujemy tę funkcję.
Na