Polska oddaje Niemcom miliony złotych
Polska traci miliony na własne życzenie. Skomplikowane procedury i długotrwałe kontrole sprawiają, że firmy wolą odprawiać towary wwożone do Unii w Niemczech. Jest tam taniej i szybciej. A zyski z cła trafiają do budżetu naszego sąsiada.
kaszpirofsky z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
Komentarze (39)
najlepsze
W najbliższych wyborach głosuję na UPR/WIP bądź NOP. Innej opcji nie ma. Nie chce już żyć w tym lewackim GÓWNIE jaki prezentują nam demokratyczni politycy idioci. Dość grabieży, niech żyje WOLNOŚĆ!
P.S Jak mnie zaraz jakiś szczurek zwyzywa od gimnazjalistów to zapraszam do dyskusji na temat rozliczania się z US bądź odprowadzania składek na ZUS czy też prowadzenia w tym chorym systemie działalności gospodarczej. Możemy
Należy przy tym pamiętać że suma pomysłów dobrych i złych PO/PIS jest dużo gorsza od sumy pomysłów UPR/WIP. Dla normalności w kraju zgodził bym się na likwidacje bus-pasów (ależ mocne argumenty mają przeciwnicy korwina). W końcu lepiej mieć normalne składki, przejrzyste prawo, ochronę własności, wolność osobista i stać
Wyobraźcie sobie że koszt transportu kontenera z Hamburga zamiast Gdyni to kilkaset EUR ... do tego dochodzi opłata za
oczywiście można przyspieszyć procedurę z 2 tygodniu do 2 dni, ale trzeba dać łapówkę kilku celnikom. Jeżeli nie da się łapówki do zaczyna się rzucanie papierami, zgłaszanie uwag czy zgłaszanie niekompletnych dokumentów. W Niemczech obsługa jest prostsza i szybsza kilkukrotnie.
panuje taka teoria, że im bardziej na wschód od dawnej granicy żelaznej kurtyny tym mniej liczą się ludzie, a bardziej przepisyprzepisyprzepisy. im bardziej na zachód tym kulturniej i pod krawatem (bo i mniejsze
Ale przynajmniej 70% (TAK) towarów zamiast do PL płynie prosto do Hamburga (ja tak robię przykładowo), tam są odprawiane i przywożone do Polski już jako towar UE.
Dlaczego tak?
1.
Taa, siedzę w temacie i od dwóch lat nie widziałem konosamentu z nazwą polskiego portu. Wszyscy co mają odrobinę oleju w głowie wybierają rozładunek w Hamburgu. I głównym powodem tego jest, to, że nie trzeba VATu na dzień dobry płacić, a marginesem to nazwałbym tych co odprawiają w Gdyni.
Trzeba też zauważyć, że obecnie większość importu towarów do UE jest zwolniona z cła ze względu na podpisane w ramach WTO porozumienia.
http://www.youtube.com/watch?v=OTk9RHggtvA