@Rst00: Myślę, że daje - kamerka jest zdecydowanie mniej czuła od oka. A infrastrukturę projektuje się zakładając, że kierowcy przestrzegają przepisów. To był teren zabudowane, jak nagrywający sam napisał było ograniczenie do 40. Nie wiem jak przy takiej prędkości można przegapić tam przejście. A zbliżając się do przejścia dla pieszych należy zachować szczególną ostrożność - to jest obowiązek dla kierowcy. Co znaczy szczególna ostrożność możesz zobaczyś sobie w PoRD.
@Jakis_ja: ale ustalmy coś - ja nie bronię kierowcy w jakiś szczególny sposób - fakt faktem powinien jechać wolniej. Sam jak poruszam się po mieście i widzę przejście dla pieszych to zwalniam, ale to co czasami się wyrabia z oświetleniem (nawet w mieście) to jest tragedia. Często latarnie nie są w ogóle zapalone lub ich moc jest tak żałosna że mogłoby nie być ich wcale i nie oznacza to że nagle
Nie bronię kierowcy ale nie jest łatwo dostrzec pieszych po ciemku. Wystarczyłby jakiś odblaskowy element na ubraniu. W Skandynawii po zmroku nawet psy mają zakładane kamizelki odblaskowe albo światełka jak idą na spacer.
@vans: Masz rację, odblaski by zwiększyły bezpieczeństwo pieszych. Wiesz jednak co jeszcze by bardziej zwiększyło ich bezpieczeństwo? Dostosowanie przez kierowcę prędkości do panujących warunków oraz redukcja prędkości przy zbliżaniu się do nieoświetlonego przejścia dla pieszych! Wtedy i dostrzeże się nieochoinkowanego pieszego, takie to proste...
@akatogolem: Zgoda, właściwym zachowaniem jest zwolnienie przed przejściem dla pieszych. Trzeba jednak zwrócić uwagę też na to, że zwalniający i przyśpieszający samochód spala więcej paliwa. Kolejna ciekawostka ze Skandynawii - na wielu przejściach jak pieszy podchodzi do pasów lub się na nich znajduje to miga pomarańczowe światło zamontowane na znaku "przejście dla pieszych". Takie rozwiązanie pozwoliłoby zwiększyć bezpieczeństwo, a także oszczędzić czas i paliwo kierowców.
Teren zabudowany czy niezabudowany? W niezabudowanych chyba jest obowiązek posiadania elementów odblaskowych w nocy? Oczywiście wina kierowcy, ale niewidoczny pieszy sam się prosi o wypadek.
Komentarze (12)
najlepsze
A infrastrukturę projektuje się zakładając, że kierowcy przestrzegają przepisów. To był teren zabudowane, jak nagrywający sam napisał było ograniczenie do 40. Nie wiem jak przy takiej prędkości można przegapić tam przejście. A zbliżając się do przejścia dla pieszych należy zachować szczególną ostrożność - to jest obowiązek dla kierowcy. Co znaczy szczególna ostrożność możesz zobaczyś sobie w PoRD.
Takie podejście
W Skandynawii po zmroku nawet psy mają zakładane kamizelki odblaskowe albo światełka jak idą na spacer.
@Mi-sky: I nie wychodzić z piwnicy bo może ktoś Cię zabić...