Czemu to nie idzie w tą stronę? Fajne byłoby gdyby oni jakieś budynki dostawiali, coś remontowali i z czasem by to się rozwijało, albo ulegało zniszczeniu przez jakieś losowe zdarzenia, do tego system różnych reakcji npc na takie sytuacje (。◕‿‿◕。)
@rzaden_problem: To samo pytanie mi się nasunęło. Czy budowany dom persony o numerze 2 zostaje kiedykolwiek skończony i czy jeśli to przechodzi on do następnego placu budowy. Byłoby świetnie wrócić po jakimś czasie do miasteczka i zobaczyć dwa nowe domy i jeden spalony.
@voroshmitov: @rzaden_problem: Odpowiedź jest prosta - budżet. Każda taka akcja musi być zaprojektowana, postać musi otrzymać animacje, trzeba stworzyć stosowne modele, nagrać dźwięki, dialogi. To ogrom pracy już w tej chwili, a gdyby wprowadzić to o czym piszecie, to pewnie zwiększyłoby budżet produkcji dwukrotnie. Może kiedyś, gdy sieci neuronowe i ogólnie sztuczna inteligencja będzie na tyle dopracowana, aby modelować pewne zachowania sama, to wtedy zobaczymy tego typu rzeczy w grach,
Pomyślcie jak za 40-50 lat programiści będą pukać się w głowę patrząc na ilość kodu, która naklepali programiści rockstar kodujac to co robi każda postać. Pewnie będą jakieś gotowe silniki inteligentnego NPC w postaci dodatkowego procesora na karcie graficznej haha.
Podobno (nie miałem okazji tego sprawdzić) po raz pierwszy takie rozwiązania zastosowano w amigowej grze "Lure of the tempress". Tam NPC chodzi z domu do pracy itd. Chyba nazywali to wtedy wirtualną rzeczywistością :D
@LaserRock46AND2: Ciekawe dlaczego te minusy, może ludzie nie wiedzą, że na zdjęciu jest twórca Gothica, który miał podobny system zachowania NPCów już w 2001 r.
Było w Gothic, chyba Oblivion, Skyrim. Ale to się nazywa krok naprzód, tak się robi gry, wszystko co dobre i dodać jeszcze coś od siebie, albo zrobić lepiej niż poprzednicy.
Komentarze (168)
najlepsze
źródło: comment_BIGI00Y8sjiy1x3f4TJotWqYI1PjYkfo.jpg
Pobierzźródło: comment_YYH0Lx9PuEKByuEBYe0MuMwaCS1D3CS8.jpg
PobierzSwoją drogą ciekawe czy Rockstar Games planuje wydać GTA VI w tej dekadzie.