Duński oficer nie przedstawił się kim jest i nie powiedział na jakiej jednostce - skąd niby #!$%@? pilot cywilnego samolotu miał wiedzieć co to jest f363? Pewnie myślał że gada przez radio z innym pilotem. Fatalnie ten Duńczyk to rozegrał a grożenie otwarciem ognia do nieagresywnej cywilnej maszyny z którą miał stały radiowy kontakt i będącej w przestrzeni powietrznej kraju sprzymierzonego to #!$%@? fail po całości za co powinien niezły zjeb dostać
@tysonic: "skąd niby k$$%a pilot cywilnego samolotu miał wiedzieć co to jest f363" - Podczas każdych ćwiczeń wojsko "rezerwuje" sobie część przestrzeni powietrznej, zarówno obszarowo jak i wysokościowo. Te przestrzenie to tzw TSA (Temporary Segregated Area). Przykład z tego roku masz tutaj: https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/ograniczenia-przestrzeni-powietrznej-w-zwiazku-z-cwiczeniem-wojskowym-anakonda- Dlatego pilot cywilnego samolotu planując swoją "misję" powinien wziąć to pod uwagę i omijać te obszary lub spodziewać się statków marynarki wojennej.
@tysonic: nagranie nie jest od początku konwersacji, pewnie na początku się przedstawił. Poza tym nie jest tak że statki i samoloty, cywilne i wojskowe mają inne oznaczenia i z góry wiadomo że f363 to wojskowy statek? (nie wiem tego, ale tak przypuszczam, może nawet jakiego typu, f jak fregata?).
Wojsko to nie obsługa klienta, oficer udzielił mu wszystkich potrzebnych informacji, powiedział że ma się trzymać z dala od statków wojskowych, potwierdził
Hiszpanie (w tle słychać trzaski): Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.
Amerykanie (trzaski w tle): Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie: Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Amerykanie (inny głos): Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byście zmienili swój
@ToTrocheBardziejSkomplikowane: Komunikacja lotnicza działa na modulacji amplitudy (AM), nie częstotliwości (FM). Skutkuje to niższą jakością dźwięku ale ma inną, kluczową w lotnictwie zaletę - odporność na efekt Dopplera. A cyfrowa komunikacja szybko nie wejdzie - koszty.
@ToTrocheBardziejSkomplikowane muszą bo nie do końca są cyfrowe. Dużo lepiej usłyszeć zakłócone zaszumione analogowe "fire" niż urwany dźwięk bo doszło kilka bitów za mało i dekoder nie ogarnął
@fraciu: halo Halo Wypierdzielac od naszych okretow wojennych A ktore to Szare Duzo ich jest jak mam wypierdzielac to nie wykonam swojego zadania Wypierdzielac bo otworzymy ogien Tego bysmy nie chcieli, wypierdzielamy Ok Ok
Komentarze (63)
najlepsze
Dlatego pilot cywilnego samolotu planując swoją "misję" powinien wziąć to pod uwagę i omijać te obszary lub spodziewać się statków marynarki wojennej.
Wojsko to nie obsługa klienta, oficer udzielił mu wszystkich potrzebnych informacji, powiedział że ma się trzymać z dala od statków wojskowych, potwierdził
Amerykanie (trzaski w tle): Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie: Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Amerykanie (inny głos): Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byście zmienili swój
Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Lighthouse_and_naval_vessel_urban_legend
@bolorollo: dobrze, że podziękował, a nie przywalili kilka torped na rozejście ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#!$%@? sie nie beda
Komentarz usunięty przez moderatora
Halo
Wypierdzielac od naszych okretow wojennych
A ktore to
Szare
Duzo ich jest jak mam wypierdzielac to nie wykonam swojego zadania
Wypierdzielac bo otworzymy ogien
Tego bysmy nie chcieli, wypierdzielamy
Ok
Ok