Nowy rosyjski samolot naddźwiękowy. Buduje go Tupolew
![Nowy rosyjski samolot naddźwiękowy. Buduje go Tupolew](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1ZraglAUJz2chb8KiFChltadLR8z0HWi,w300h194.jpg)
Concorde to pierwszy i jedyny naddźwiękowy samolot pasażerski? Błąd. Wcześniej był Tu-144, wyprodukowany w Związku Radzieckim. Teraz Rosjanie szykują jego następcę. "Pierwsze loty planowane są na lato 2019 r."
![HaHard](https://wykop.pl/cdn/c3397992/HaHard_dheZPOdZGD,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 49
- Odpowiedz
Komentarze (49)
najlepsze
http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/aeroflot-chce-byc-pierwszym-uzytkownikiem-pasazerskiego-tu-160/
Tylko że ten samolot na pewno nie będzie miał oznaczenia Tu-160M2, bo ono już zostało przydzielone najnowszej wersji bombowej:
http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/tu-160m2-wykonal-pierwszy-lot/
Wersja pasażerska chyba jeszcze nie dostała oznaczenia, nawet wstępnego.
Kiedyś ZSRR skopiowało Boeinga-29 gdy tylko wylądował w Rasziji.
Jeden z pierwszych artykułów z wyszukiwajki.
Na lewym skrzydle wszystkich bombowców strategicznych Tu-4 pojawiła się maleńka dziurka, wywiercona najcieńszym wiertłem...
Wewnątrz samolotu od kabiny pilotów do stanowisk tylnych strzelców biegnie wąski tunel, którym można się przeczołgać przez całą długość komory bombowej. Od środka został pomalowany na kolor jasnozielony. Biuro projektowe długo mozoliło się nad dokładnym dobraniem koloru. Odcinek końcowy rury długości kilku metrów jest, nie wiedzieć czemu, biały. Może żołnierzykowi, który to malował, po prostu skończyła
Przecież Tupolew to nie był jakiś tępy żołdak znad Jeniseju wysłany do zdobywania Berlina. To był świetny inżynier, bodaj najlepszy uczeń Żukowskiego. Superfortressów nie kopiowano bezmyślnie śrubka w śrubkę. Wprowadzano zmiany tam, gdzie to było konieczne, a było to możliwe właśnie dlatego, że były trzy egzemplarze do porównania. Zresztą po prostu fizycznie nie dałoby się zrobić kopii na bazie jednego egzemplarza. Potrzebne
A nie, czekaj... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@fred_perry: To, że radziecki przemysł lotniczy rozwijał się gównie z powodu dużych odległości przemierzanych po kraju. Dokładnie tak samo, jak amerykański. W czasach, kiedy samoloty miały zasięg maks 3-5tys km, nikt nie zakładał nawet lotów interkontynentalnych. Te pojawiły się później, kiedy technologia rozwinęła się na tyle, że było to możliwe.