Topowa karta Nvidii - RTX 2080Ti nie wyrabia 60fps w fullHD przy włączonym RT
![Topowa karta Nvidii - RTX 2080Ti nie wyrabia 60fps w fullHD przy włączonym RT](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_hqgwzjuEQN6ukDjallktgjFSZOPDM0Tv,w300h194.jpg)
Nvidia chwali się Ray Tracingiem "śledzeniem promieni świetlnych" podczas gdy ich topowa karta RTX 2080Ti nie wyrabia 60fpsów w fullHD w grze Tomb Raider, z włączonym UWAGA ray tracingiem! Ledwo utrzymuje poziom 40fps. Koszenie frajerów na kasę, czas, start!
![BajanArt](https://wykop.pl/cdn/c3397992/BajanArt_aREFO6rlqk,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 239
- Odpowiedz
Komentarze (239)
najlepsze
Coo? Autor i wykopujący chyba nie wiedzą z czym mają do czynienia. Więc powiem Wam szanowne chłopki z pola, że to jedna z największych obok 3D zmian graficznych zwiększających immersję gry. Jeżeli chodzi o ilość obliczeń służących do obliczania scen z RT - to mogą być one praktycznie nieskończone, ale im ich będzie mniej tym ten niesamowity efekt będzie słabszy. Stąd takie problemy topowych kart. Nie
Brak sterownikow, gra w wersji alpha, developer gry dopiero uczy sie ogarniania nowych narzedzi, no ale Ty juz wiesz ze karta to kupa i skok na kase? Szybko.
xDDDD (picrel)
Takie glupoty, to potrafia pisac tylko Ci ktorzy siedza na starym 2600K i probuja sobie wmowic, ze swiat sie zatrzymal w miejscu
źródło: comment_S030co59yA7lrX9NSaaGIDhIBe2iL18l.jpg
PobierzZresztą popatrz jaki masz progres między i7 serii 4 a serii 6 i 7 - praktycznie żaden.
Nie ma co gadać, ale Intel realnie obudził się dopiero przy ósmej generacji i to tylko i wyłącznie za sprawą AMD, które z chłopca do bicia, samo zaczęło bić i
RT w czasie rzeczywistym nie wywala 200fps = lipa
Ano nie lipa. Pewnie ze dwie generacje się zejdzie żeby to chodziło. Wymagania dla RT są znacznie większe i to nie jest tajmnicą. Pierwsze akceleratory z kolorem powyżej 16bit też nie chodziły szybciej a dawały tylko taką samą wydajność. Z RT jestem i tak w szoku że już ma być grywalne.
Dlatego realnie ta karta jeszcze zostanie u mnie przynajmniej rok i zobaczymy co nVidia pokaże przy kartach kolejnej serii,
Demo star wars to był pełny raytracing - renderowany na czterech quadro rtx 8000 (4x$10000) w 24 fps w 1080p.
60fps na jednej karcie to 10x.
To jest świetna seria kart dla grafików, bo drastycznie zmniejszy czas renderowania z pełnym raytracingiem,
Tak czy siak, wymagana wydajność jest jeszcze większa, niż piszesz. RayTracing prezentowany przez nVidię jest w wielu sytuacjach słabo widoczny, bo te efekty... już były wcześniej, tylko otrzymywano je na okrętkę, oszukując gracza. Np. przez wypalanie tekstur albo tworzenie map cieni dla konkretnej sceny. Teraz to jest przetwarzane
raytracing skaluje się wraz z liczbą pikseli i liczbą odbić, nie objętością. Każdy piksel na ekranie emituje promienie które idą jakby wstecz.
Żeby uzyskać minimalnie dobry obraz (nawet z tym super usuwaniem szumu opartym na sieci neuronowej) trzeba 200 promieni na piksel na klatkę*3 (2 odbicia, trzy promienie). W 1080p daje