Sieć Plus/Plush potraktowała mnie jak śmiecia.
Witam, na Wykopie jestem obecny od ponad 8 lat, często z wielkim zaciekawieniem śledziłem jak społeczność wykopu pomaga jednostce w walce z wielką korporacją.
Na wstępie zaznaczam, że nie potrzebuję pomocy, znalezisko dodaję ku przestrodze i w celach informacyjnych, może uda się uratować choć jednego użytkownika przed stratą kilkudziesięciu/ kilkuset złotych w najbardziej irracjonalny sposób jaki można sobie wyobrazić.
Kilka miesięcy temu, trochę za namową żony "przeszedłem" do Plusha, bo tam wszystko za darmo ( wiem, głupi argument teraz wszędzie jest "za darmo" ). Usługi w sieci są na dobrym poziomie, internet ma chyba lepszy zasięg niż w Playu, nie narzekałem.
Narzekać zacząłem 8 maja, kiedy dostałem fakturę, a tam zamiast niecałych trzydziestu złotych za abonament prawie stówa. WTF? Prawie 74 zł za jakieś Zaplium. Co to jest za shit ?

Zadzwoniłem na infolinię, gdzie wytłumaczono mi, że na pewno wykupiłem płatną subskrypcję i dopisanie do rachunku Plusa.
Byłem w szoku, bo jestem pewien, że nic nie wykupywałem, nie wysyłałem żadnych płatnych smsów, nie odpowiadałem na żaden scam itp.
Będąc wcześniej abonentem w Orange czy Play nigdy z takim problemem nie miałem do czynienia. Postanowiłem poszperać i zobaczyć co to całe Zaplium jest.
Najpierw kilka komentarzy z sieci :
"Świnie. Nic nie klikalam. 36 zł do rachunku dołożyli"
"Złodzieje. Nic nie aktywowałam, a doliczyli mi do rachunków ponad 100 zł. Chętnie dopiszę się do pozwu zbiorowego. Nie mam jak się odwołać, bo Plus nie przyjmuje reklamacji."
"U mnie to samo, nie zamawiałam żadnej substancji! Pożarło blisko 90zł..."
To tylko trzy, pierwsze z brzegu komentarze, podobnych są setki w internecie po wpisaniu magicznego słowa "zaplium".
Mnie szczególnie zaciekawił jeden komentarz :
"Ten numer to wałek. Klikneliście pewnie niechcący w jakąs reklamę np. na Youtube i w ten sposób aktywowaliście płatną usługę WAP Special. Oszust ma więc też wasz numer telefonu, który jest zapisany na karcie sim. Nie wysyłajcie nic na ten numer. Zadzwońcie do operatora i zablokujcie usługe wap special wtedy juz nic wam nie pobiorą. Zwrot dotychczasowych kosztów zależy tylko od dobrej woli operatora."
Idąc tym tropem trafiłem na stronę Niebezpiecznik gdzie cały przekręt jest opisany. Proszę zapoznajcie się wszyscy z artykułem pod tym linkiem bo są tam podane rozwiązania dzięki którym unikniecie płacenia oszustom Waszych ciężko zarobionych pieniędzy.
Następnie napisałem reklamację, gdzie opisałem sytuację i zadałem kilka pytań. Najważniejsze 2 zdania według mnie :
"Proszę o wyjaśnienie jak to jest możliwe, że jakiś oszust informuje Państwa o moim rzekomym kupnie usług a firma Plus jakby nigdy nic dopisuje to do rachunku bez żadnej weryfikacji i informacji zwrotnej do mnie ?"
"Proszę o wyjaśnienie jak to jest, że tak olbrzymia firma nie weryfikuje z kim robi interesy i działa tylko w celu zdobycia prowizji, nieważne, że od oszustów, mając dobro klienta w "głębokim poważaniu" ? "

W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź, reklamacja oczywiście odrzucona, ale tego się mogłem spodziewać "business is business". Pan Wiktor Pasturczyk, Doradca klienta pisze między innymi :
"Potwierdzenie zamówienia Usługi Partnera następuje poprzez wprowadzenie lub potwierdzenie Kodu otrzymanego zwrotnie na numer MSiSDN Użytkownika oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” (lub podobnego). Wykorzystanie Kodu oznacza automatyczne aktywowanie Usług Partnera bez konieczności ponoszenia przez Użytkownika dodatkowych opłat z tytułu Usług Partnera. Korzystanie z Usług Partnera odbywa się na zasadach określonych w odpowiednim regulaminie świadczenia Usług Partnera. Przed rozpoczęciem korzystania z Usługi Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się i zaakceptować regulamin. Rozpoczęcie korzystania z Usługi oznacza akceptację Regulaminu. Opłata należna z tytułu świadczenia Usługi przez Polkomtel jest wskazana na stronie internetowej Partnera lub w aplikacji Partnera. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Partnera powinny być kierowane do Partnera. "

Oczywiście kłamstwem jest, że wprowadzałem jakiś kod i klikałem "Zamawiam i płacę", nie akceptowałem też żadnego regulaminu. Rozwiązanie jest na 99% w tym fragmencie ze strony Niebezpiecznik :
"Przypomnijmy, że jeśli użytkownik internetu mobilnego (telefon korzystający z sieci 3G/LTE lub dowolne urządzenie korzystające z Wi-Fi udostępnianego przez router z kartą SIM) wejdzie na stronę sprzedającą tzw. usługi WAP, to jej właściciel przekierowuje go (po kliknięciu lub nawet bez kliknięcia) na specjalną stronę operatora, która rozpoznaje użytkownika (po MSISDN i adresie IP) oraz nalicza mu opłatę bezpośrednio do rachunku, automatycznie, bez konieczności dodatkowego potwierdzenia. Tak. Jedno kliknięcie == natychmiastowa opłata."
Podsumowując :
Moja półtoraroczna córka podczas jedzenia kaszki ogląda na moim telefonie bajki na youtube ( wiem zła praktyka ( ͡~ ͜ʖ ͡°) ) Podczas "Jadą, jadą misie tralalalala " wyskakuje reklama jakiejś badziewnej gierki, niezdarny tatuś nie trafia palcem w przycisk "Pomiń reklamę" i otwiera się jakaś strona z badziewną gierką lub innym shitem. I już. Koniec. Za miesiąc do rachunku zostaje doliczone 74 zł.
Plus twierdzi, że jest to ok, pewnie ich prowizje od Zaplium i tym podobnych są jeszcze bardziej ok. Klient się czepia.
Wielkim problemem jest, że Plus bez żadnego sprawdzenia i potwierdzenia dopisuje klientom do faktur opłaty. Myślę, że w skali całego kraju, rocznie klienci płacą dziesiątki milionów złotych, których nie powinni zapłacić, które powinni wydać na coś innego. Niektórzy pewnie w ogóle nie świadomie, niektórzy, jak ja bo nie chcą się bawić w odwołania i sądy z wielkimi molochami.
Ja swoją fakturę zapłaciłem i tak jak napisałem dzisiaj zrezygnuje z Plusha i poproszę swoją żonę o to samo. Nigdy nie skorzystam już z usług Polkomtela i jeśli nadarzy się okazja będę odradzał to znajomym.
Was drodzy Wykopowicze o to nie proszę, każdy ma swój rozum i decyduje samodzielnie. Proszę Was o jedno, zapoznajcie się z artykułem na portalu Niebezpiecznik i zablokujcie te usługi Premium z których nie korzystacie. Myślałem, że jeśli sam nigdzie nie wyśle smsa, czy nie wyrażę na coś zgody to nie będę za coś musiał płacić. Myliłem się.
Być może inne wielkie sieci też tak słabo traktują klientów ? Nie wiem. Opisałem zachowanie obsługi Plusa/Plusha bo poczułem, że traktują mnie nic nie wartego pionka, śmieć.
Jeśli macie podobne doświadczenia z telekomami chętnie przeczytam o Waszych doświadczeniach.
Pozdrawiam
Komentarze (195)
najlepsze
@szczapa: Nie dostałem żadnego smsa ani nic nie
1. Z doładowań co miesiąc znikało 10zł (nie wiem jak długo) bo jakimś cudem sam aktywował się jakiś pakiet sms czy minut i od razu po pobraniu pieniędzy się wyłączał, dlatego przez długi czas myślałem, że jakoś sam zużywam te pieniądze bo przy sprawdzaniu aktywnych pakietów nic się nie wyświetlało.
2. Z internetu- Pakiet 500 MB kosztuje mnie 5 zł, na dzisiejsze standardy- kiepsko, ale
@Antyfeminista: @MateuszPoznan: Było tak w @T-Mobile, 2-3-4 lata temu . Przychodziły mi smsy (prepaid), że jeśli nie chce jakiejś usługi to mam odesłać sms "anuluj". Ja z zasady nie wysyłam żadnych sms na nieznane nr, zwłaszcza cztero lub pięciocyfrowe. No i włączali mi jakieś dzwonki, granie na czekanie, przy czym te usługi były automatycznie odnawialne co mc. Koszt 3-5 zł. Akurat sprawdzam
Do opa - zgłoś prośbę o interwencję prezesa UKE.
NIE WYSŁAŁEM SMSA, NIE PODAŁEM NUMERU NIGDZIE, być może kliknąłem w jakiś link ukryty w jakimś filmiku, reklamie bo nie trafiłem w "X" żeby to zamknąć. Jeśli uważasz, że to jest uczciwe i Plus i inne sieci robią prawidłowo, że kasują za to hajs to niestety się nie dogadamy. Myślę,
@czikapu: No ale podpięcie karty pod Netflix czy Spotify wymaga jednak kilku czynności i można to zweryfikować. Nie ma chyba możliwości, że klikniesz reklamę na youtubie i Ci z karty pobiera co miesiąc 50 zł ?
Sieci
@Morf: Pewnie, że teraz będę to robił. Tylko, ja mogę nazwać siebie średnio rozgarniętym userem internetu, który mniej więcej jest świadom, że nie klika się dziwnych linków na fb, nie podaje się nr komorki na stronach ze streamami, nie wysyła się smsów w odpowiedzi na jakiś spam itp.
Mimo to nie byłem świadom, że wchodząc na sekundę na jakąś stronkę
@badtorro: Zgadzam się. To chore. Życie, życie, życie depcze wyobraźnię ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Pozdrawiam