Ale co jest jasne? Odpowiada Uber czy pasażerka? W końcu to podobno jest taksówka - to pasażerka w ogóle nie musi umieć prowadzić? Wie ktoś coś jak to wygląda formalnie - bo pomijam tu zagadnienie, czy człowiek by skutecznie zauważył i zahamował w tej sytuacji.
@DTST: w tym przypadku odpowiada osoba nadzorująca - pozwolenie na testy drogowe otrzymali tylko pod warunkiem, że człowiek będzie cały czas patrzył na drogę i przejmie kontrolę gdy oprogramowanie postanowi kogoś zabić. Nie patrzył i nie zareagował więc on jest winny (konkretna osoba a nie firma).
Mimo, że bezpośrednią przyczyną był błąd w oprogramowaniu to programista który popełnił błąd jest niewinny, testy właśnie po to się przeprowadza aby takie błędy wykryć.
Komentarze (10)
najlepsze
Z nieoficjalnych informacji wynika, że winę za zdarzenie ponosić ma oprogramowanie sterujące.
No są wyniki że hej... ZAKOP
Mimo, że bezpośrednią przyczyną był błąd w oprogramowaniu to programista który popełnił błąd jest niewinny, testy właśnie po to się przeprowadza aby takie błędy wykryć.