Zniszczony po rozbiegnięciu, silnik trakcyjny lokomotywy EU07
Rozbieganie się silnika polega na tym, że silnik nie obciążony cały czas zwiększa swoją prędkość obrotową, aż do krytycznego momentu przekroczenia wytrzymałości mechanicznej prowadzącej do jego zniszczenia co stanowi poważne zagrożenie w wypadku wystąpienia poślizgu zestawów kołowych przy rozruchu.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/MusicURlooking4_fezftIWIWM,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 95
Komentarze (95)
najlepsze
@DSC100021: Oczywiście, że można tylko nie w tak archaicznej konstrukcji. Te lokomotywy są produkowane od około 1960 więc projektowane pewno kilka lat wcześniej.
Technologia tego silnika to są okolice II wojny światowej (żebyś miał pojęcie jak to jest stare). Plus tej technologii jest taki, że jest mega prosta i pancerna. Silnik
@arekb81: Opuszczanie pantografów powoduje zadziałanie przekaźników ciśnieniowych pantografów, który otwiera WS. Tak więc pantografy na sprawnej maszynie opuszczają się bez poboru prądu (więc łuk się nie ciągnie). No ale w tym przypadku to i tak bez sensu.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń silników to:
- przegrzanie w konsekwencji przebicie uzwojeń lub ich wlutowanie z komutatora (w starszych wersjach);
- wilgoć ---> w konsekwencji