@bidzej: w ogóle pooglądałem kilka testów i śmiesznie bo np. golf z wielowahaczem wypadł w tym teście gorzej jak peugeot 308 na beleczce, nawet golf GTI model 2013 wypadł gorzej ( ͡°͜ʖ͡°) Ideał zawieszeniowy przegrał z paździerzem dla przedstawicieli handlowych ( ͡°͜ʖ͡°)
Po co takie testy na samochodach które są za wysokie i za wysoko zawieszone do tego typu manewrów? Po co chcą fizykę oszukiwać... a przy okazji robić sobie złą reklamę?( ͡°ʖ̯͡°)
.No niby tu troszkę lepiej... ale ledwie 1km/h powyżej 77 i już przewrócił jeden pachołek dlatego pewnie dalszych testów nie pokazali. Ogólnie to z bawoła tygrysa się nie zrobi, ale próbować można( ͡°͜ʖ͡°)
Tu nie chodzi o prędkość, tylko o zachowanie - pewność prowadzenia i łatwość wykonania krytycznych manewrów. Wyobraź sobie, że wyskakuje Ci coś przed koła, próbujesz to ominąć, a Twoje auto
Jazda suvem to jakiś dramat... w przypadku terenówek to chociaż jest jasne, że nie są to auta do jazdy po asfalcie i oferują całą masę terenowych zalet. A suv za tylko jedną : PACZ SOMSIAD JAKE SEM KUPIŁ DURZE AŁTO.
@polska_partia_programistow: No to podaj jakieś istotne zalety zakupu suva do jazdy miejskiej, po autostradach i drogach krajowych... nie ma żadnej poza wyimaginowanym prestiżem.
@DesBatory: No tak super bezpieczne jest auto, które nie się wywala na dach przy poślizgu bokiem i w większości przypadków kolizji. Kombiaki się doskonale sprawdzają w roli aut rodzinnych gdzie są małe dzieci... a argument, że są brzydkie w zestawianiu do pokracznych suvów jest mocno nietrafiony..
To, że takie auto waży 2 tony to żadna zaleta. Może i daje przewagę w przy kolizji z mniejszą osobówką ale idzie za tym
@Dzyszla: Bardziej chodzi o histeryczne zachowanie zawieszenia. Odrywanie na zmianę kół utrudnia pracę ESP, przednie zewnętrzne koło najpierw nurkuje, potem nagle odbija do góry, powodując jazdę naprzemiennie na dwóch, trzech kołach. Zabaczcie sobie jak radzą sobie inne auta przetestowane przez nich. Z przed paru dni wcześniej jest nawet citroen aircross z tego samego segmentu. Łatwo przy nim porównać, jak powinno pracować zawieszenie w połączeniu z ESP.
@magicznyfred ale ja nie pisałem o przyczynach, ale o skutkach - tym, co się dzieje po przekroczeniu pewnych granicznych wartości i jest to tylko 1-2 km/h szybciej i nagle taka różnica.
Komentarze (35)
najlepsze
Tu nie chodzi o prędkość, tylko o zachowanie - pewność prowadzenia i łatwość wykonania krytycznych manewrów. Wyobraź sobie, że wyskakuje Ci coś przed koła, próbujesz to ominąć, a Twoje auto
Seat ma cos zle zestrojone zawieszenie, kola lataja w powietrzu ale ogolnie dramat jak to w przypadku suvow.
Suchar:
Po czym poznać zdjęcie z Xantią Activa na zakręcie - stoi czy jedzie?
To, że takie auto waży 2 tony to żadna zaleta. Może i daje przewagę w przy kolizji z mniejszą osobówką ale idzie za tym