Problem z nowoczesnymi silnikami. Bardzo trudno je rozgrzać
Ile czasu silnik potrzebuje na osiągnięcie temperatury roboczej? Prosty test potwierdza, że bardzo dużo. Ma to wpływ na trwałość i niezawodność auta. Niestety rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że jest zbyt zimny.Czytaj więcej w Autokult.pl
flyingcircus z- #
- #
- #
- #
- 357
- Odpowiedz
Komentarze (357)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Kilka rzeczy dla rozjaśnienia:
1. Chyba w każdym współczesnym samochodzie jest chłodnica oleju, inaczej wymiennik ciepła płyn chłodzący-olej. Wygląda np. jak poniżej.
2. Oleju w silniku o poj. 1.8-2.0 jest zwykle ok. 4-5 litrów. Płynu chłodzącego ok. 6-8l, ALE - płyn chłodzący ma dwa obiegi. Ten mały ma zwykle 1/3 - 1/2 pojemności dużego, czyli ma nawet o połowę mniejszą objętość od oleju więc siłą rzeczy nagrzeje się szybciej. Duży obieg otwiera termostat w momencie przekroczenia określonej temperatury.
3. Silniki mają coraz większą sprawność, co oznacza coraz mniejsze straty ciepła czyli dłuższe nagrzewanie silnika.
4. wSpółczesne oleje silnikowe smarują wyśmienicie także w
Chcąc dobrze dbać o takowy samochód, mogliby jednak wrzucić dodatkowo wskaźnik temperatury oleju i prądu ładowania.
U mnie jest, z początku faktycznie "dużo" tego, (ale jest opcja "dark", czyli gaśnie mi wszystko za wyjątkiem prędkościomierza ,przydatne w nocy jak oczy zaczynają boleć), natomiast po tygodniu się człowiek przyzwyczaja. Niby można "wyświetlić" na środkowym ekranie jak w przypadku golfa, ale do wskaźnika łatwiej przywyknąć.
w aucie z mocnym silnikiem wyliczono że trwa to minimum około minuty do bezpiecznego wyłączenia silnika.
Obroty max 3tys