Tak wygląda opancerzone Audi A8 po uderzeniu w drzewo - z prędkością 30km/h
Ciekawe co brał biegły, który podpisał się pod takim orzeczeniem... ;-)
C.....n z- #
- #
- #
- #
- #
- 211
- Odpowiedz
Ciekawe co brał biegły, który podpisał się pod takim orzeczeniem... ;-)
C.....n z
Komentarze (211)
najlepsze
- strefa kontrolowanego zgniotu wlasnie po to jest by sie rozpieprzyć
- jesli jak mówisz to byl samochód pancerny, czyli mial kabine o wiekszej masie, to jak najbardziej zniszczenia sa prawdopodobne
A poważnie to ile wazy ten model, 3 i pol? Moze się od masy mocniej przod zgniatac ale to tylko dygresja.
Opancerzona dodatkowymi płytami i specjalnymi szybami jest wyłącznie kabina, przez co taki samochód jest zdecydowanie cięższy od swojego seryjnego odpowiednika.
Przednia strefa zgniotu zapewne pozostaje niezmieniona w stosunku do modelu seryjnego, przez co przyciśnięta do drzewa znacznie cięższą kabiną odkształci się bardziej niż by się to stało w seryjnym samochodzie.
O tym że samo uderzenie musiało być przy stosunkowo niedużej prędkości świadczy to, że pasażerowie bez pasów wyszli
@Cobesh: Samochód może być wyłączony z dalszej jazdy to pasażerowie mają być bezpieczni.
Jak najbardziej ma to sens.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jechali z prędkością 55km/h ;-)
Kierowca nie przyznał się do winy, ALE prokuratura nie podawała treści jego wyjaśnień ;-) Twardy jest :-), zapraszamy na wypok
@kris55: No właśnie. I tu chyba urywa się fszczomasajomca i martyrologiczna opowieść o biednym samochodzie, napadniętym przez drzewo i blaszaną puszkę... ;-)
@ConanLibrarian
Wydaje mi się, że biegły po prostu skończył jakieś techniczne studia i ma jakiekolwiek pojęcie o tym. To jest prosta sprawa, ten samochód po mimo, że sam w sobie jest ciężki w standardowej wersji (pewnie ok 2 ton, nie chce mi się sprawdzać - to o 0,5 tony więcej niż większość kombiaków...), to jest dodatkowo opancerzony, może ważyć ponad 3
Powoływałeś się na masę pojazdu, więc jeśli waży połowę więcej, załóżmy, że strefa zgniotu też jest o połowę większa. załóżmy też że spadek prędkości jest stały w całym okresie zgniatania, zatem czas także wzrósł o 50%. Z prostego
Więc nie #!$%@? za przeproszeniem, że oni
Debile wożą debil, stąd ciągle ich stłuczki, a potem wrabiają innych tak jak szydło, czy kurski, jakby to przyznanie się do błedu było czymś nie normalnym. A wręcz przeciwnie pokazują
szczerze (nawiązując do opisu) to ja nie wiem co Ty brałeś albo czego nie brałeś...
Te zniszczenia są jak najbardziej realne przy prędkości 30km/h w chwili uderzenia w drzewo.
W dużym uproszczeniu auta projektuje się tak, że przestrzeń w której siedzą ludzie ma zostać nienaruszona a reszta amortyzuje siłę uderzenia. Przy małej prędkości stare auto może być mniej zniszczone niż nowe (zaznaczam, że chodzi o małe prędkości) ale osoby jadące
Poza tym to nie było uderzenie centralne, a z lewej strony przodu. Przy 50km/h prawdopodobnie by zgniotło lub całkiem urwało koło, a drzewo zatrzymało się przy drzwiach pasażera. Tutaj się praktycznie nic nie stało.. jakby to nawet nie było przy 30km/h.
Pomijając fakt, że trzeba by było być kompletną sierotą by wjechać przy takiej prędkości w drzewo.